به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
خوانندگان می دانند که " علی اردشیری لاریجانی " که سه دوره متوالی با اقتدار ریاست مجالس شورای اسلامی را برعهده داشت همواره از حوزه انتخابیه " قُم " به خانه ملت راه می یافت درحالی که زادگاه وی شهر نجف عراق و خانواده وی اهل منطقه لاریجان، آمل استان مازندران " هستند.

خبردنا – سید احمد نوری: انتخابات میان دوره ای حوزه انتخابیه گچساران و باشت برای مجلس یازدهم شورای اسلامی به روزهای حساس و پُر تنش خود نزدیک شده است.

اگرچه این حوزه انتخابیه از نبود " غلام رضا تاج گردون " خسارت های جبران ناپذیری در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دریافت کرده و این خسارات برای هر انسان عادی هم قابل رویت است اما بهرحال با درایت و تدبیر تحسین برانگیز شخص " تاج گردون " بعد از رداعتبارنامه، تاکنون ختم بخیر شده است.

جریان اصولگرایان گچساران و باشت که اکنون شاهد بازگشت و حضور مردان محبوبی چون " علیمراد جعفری "، " " اردلان زینل زاده "، " ایمان محمدپور " و " امین الله بابویی" برای تصاحب کرسی انتخابات میان دوره ای است شاهد حضور " سیدقدرت الله حسینی بحرینی " که بنابگفته برخی از حامیان وی، سایر کاندیداهای محبوب این جریان باید زیر چتر وی قرار گیرند نیز است.

اگرچه " بایدِ " این حامیان به مذاق بسیاری از بزرگان و حامیان سایر کاندیداهای اصولگرایان خوش نیامده و از سویی انگشت اتهام رد اعتبارنامه " تاج گردون " در مجلس یازدهم هم فقط بسمت وی اکنون نشانه رفته است اما بنظر می رسد اصولگرایان برای اتحاد بیشتر بایستی به معرفی کاندیدایی از جنس و پوست سیاسی خود در غیر از حوزه انتخابیه خود اقدام کنند.

خوانندگان می دانند که " علی اردشیری لاریجانی " که سه دوره متوالی با اقتدار ریاست مجالس شورای اسلامی را برعهده داشت همواره از حوزه انتخابیه " قُم " به خانه ملت راه می یافت درحالی که زادگاه وی شهر نجف عراق و خانواده وی اهل منطقه لاریجان، آمل استان مازندران " هستند.

" حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی محمد بزرگواری " نماینده مجالس هشتم و نهم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی که سابقه کاندیداتوری در حوزه انتخابیه گچساران را هم دارد می تواند بهترین گزینه برای اصولگرایان این حوزه انتخابیه در انتخابات میان دوره ای پیش روی باشد.

وابستگی های فامیلی گسترده، حمایت جریان اصیل اصولگرایی در پایتخت و استان، نقطه ثقل اتحاد این جریان سیاسی در حوزه انتخابیه، دیرینه بودن ارتباطات حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ بویژه شهرستان های چُرام و کهگیلویه با گچساران و باشت و حتی داشتن کاندیدای واحد در مجالس اول تا چهارم شورای اسلامی، تجارب گسترده در خانه ملت، محبوبیت در بین نسل جوان دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی بدلیل داشتن محاسنی چون شجاعت، جسارت، راستگویی، صداقت پیشگی و ساده زیستی، داشتن پایگاه آراء مردمی گسترده در حوزه های بویراحمد نشین ، شهر دوگنبدان و وجود طایفه فهیم سادات و دهها آیتم و ملاک دیگر می تواند بسترساز پیروزی " حاج آقا بزرگواری " در انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت باشد.

با ورود " حاج آقا بزرگواری " به این حوزه انتخابیه، حتما مردم کهگیلویه بزرگ انتظار دارند همانگونه که آنان در مجالس اول تا چهارم از " حاج بهرام تاج گردون " جانانه حمایت کرده و البته هم اکنون نیز آن حمایت ها را افتخار خویش می دانند، انتظار دارند که گچسارانی ها و باوی ها این بار پاسخ آن محبت ها را در اولین سال قرن پانزدهم هجری شمسی بدهند.

ساسان کَم از غلام رضا نیست

باید پذیرفت که جریان اصولگرایان گچساران و باشت هیچ زمینه ای برای متحد شدن نداشته و امکان اتحاد آنها در انتخابات 1400 هم صفر بوده و حتما اتحادی صورت نمی گیرد چرا که گزینه نهایی مُنتج به پیروزی آنان از سوی مردم این حوزه انتخابیه وجود ندارد.

اگر اصولگرایان گچساران و باشت برای انتخابات میان دوره ای مجلس بفکر پیروزی هستند راهی جز اتحاد بر روی یک گزینه غیربومی اما معتقد به این جریان ندارند و بنظر می رسد بنا بدلایلی که ذکر شد بهترین گزینه برای پیروزی آنان کسی نیست جز " حاج آقا بزرگواری".

اصولگرایان باید بدانند که حامیان " تاج گردون " برای پیروزی در این انتخابات این بار از جان خود مایه خواهند گذاشت تا تاریخ تلخ شوم و سیاه روز هیجدهم تیرماه 1399 یعنی روز رد اعتبارنامه نماینده محبوب شان در مجلس یازدهم شورای اسلامی تکرار نشود و " ساسان " کَم از " غلام رضا " ندارد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بویراحمد سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
2
2
خدا می داند مطلب درستی است و قطعا بزرگواری می تواند پیروز انتخابات گچساران باشد. چرا زودتر به عقل ما نرسید این مطلب؟ ممنون از بابت انتشار این مطلب درست
اصلاح طلب قدیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
2
بزرگواری بیچاره یک دور گچساران کاندید شد فقط 2500 رای آورد
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
1
1
خدا وکیلی گچسارانی ها بیان بزرگواری رو این بار انتخاب کنند
نماینده خوبیه و حمایت از تاجگردونم کرد
باغیرت بود
نام:
ایمیل:
* نظر: