به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
وی ابراز داشت: تلاش بر این است مشکلات این مناطق احصا و با مدیریت صحیح حل و فصل شوند و خواسته وزارت کار در زمینه توسعه اشتغال و محرومیت زدایی محقق شود.

خبردنا: معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که سفر هیات و مدیران بلندپایه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته‌های گذشته به کهگیلویه و بویراحمد، رویدادی تکرار نشدنی در تاریخ استان بوده است و نتایج پرباری برای منطقه در پی خواهد داشت.

به گزارش "خبردنا"، حشمت الله صمیمی در نشست خبری با شماری از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: بنا به درخواست و تاکید ویژه آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سفر مدیران ارشد این وزارتخانه به هفت استان محروم کشور برنامه ریزی شد و اولین مقصد این گروه استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

وی افزود: سفر معاونان و مدیران دستگاه‌ها و بانک‌های زیرمجموعه وزارت تعاون به کهگیلویه و بویراحمد، درس‌های زیادی برای مسئولان و مدیران این در پی داشت بطوری که بررسی و بازدید‌های هیات از مناطق مختلف استان نشان می‌داد که مدیران وزارتخانه با آگاهی قبلی به این منطقه محروم سفر کرده اند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مدیران استان باید با آگاهی و برنامه ریزی علمی ظرفیت‌های استان را شناسایی کنند تا در سفر‌های مدیران کشوری برای کمک به توسعه استان حرف برای گفتن و طرح برای ارائه داشته باشد.

صمیمی گفت: نزدیک به حدود ۵۰ طرح مهم در سفر اخیر هیات اعزامی وزارت کار به شهرستان‌های مختلف استان در حوزه‌های راه، سد، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای، درمان و توسعه بیمارستان‌های استان بررسی شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سد تنگ سرخ، جاده یاسوج به شیراز و یاسوج به اقلید اشاره کرد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای اجرا و حمایت از طرح‌های گردشگری، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه صنایع دستی و ایجاد شکارگاه خصوصی در استان قول‌های مساعدی توسط مدیران وزارت کار داده شد.

وی بیان کرد: یکی از مصوبات مهم سفر این هیات بلندپایه استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ بودجه برای طرح‌های مهمی همچون سد تنگ سرخ و سد ابریز کهگیلویه بود.

صمیمی تاکید کردکه به زودی نشستی در تهران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار و در خصوص مصوبات این سفر تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشتر در پایان سفر این هیات به استان گفت: سفر هیات اعزامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این استان بدون شک دستاورد‌ها و نتایج مطلوب و چشمگیری برای تمام مردم منطقه به همراه خواهد داشت.

حسین کلانتری اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی بدیلی در بخش‌های آب، نفت، گاز، جنگل و. بوده، اما آن گونه که باید دیده نشده است.

وی افزود: البته در سال‌های اخیر دولت نگاه ویژه‌ای به این استان داشته به گونه‌ای که می‌توان اذعان داشت که در برخی شاخص‌ها در این هشت سال به اندازه ۴۰ سال کار شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعزام این تیم متشکل ار معاونان و روسای مختلف صندوق و بانک‌های مختلف زیر مجموعه وزارت کار نشان دهنده توجه و حسن نیت دولت و وزارت کار به این استان است.

کلانتری ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه طرح‌های حوزه راه، سد، تعاونی ها، کشاورزی، ایجاد بیمارستان، مراکز رفاهی و تجاری و .. نیاز به بازنگری و حمایت دارد.

وی عنوان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت بوده و طرح‌هایی که آغاز می‌شوند نیز باید تا پایان دولت به سرانجام برسند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد این سفر که گمان می‌رود یک سفر تاریخی و ارزشمند باشد دارای خروجی خوب و منشا تحول برای مردم استان باشد.

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سفر هم گفت: ترکیب هیات اعزامی به این استان در بالاترین سطحی از مدیران وزارتخانه هستند که تاکنون به استان‌ها سفر کرده اند.

غلام رضا پناه افزود: بنا به درخواست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات و مسایل ۷ استان محروم کشور که به لحاظ شاخصه‌های اقتصادی در رده‌های پایین جدول قرار دارند، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ابراز داشت: تلاش بر این است مشکلات این مناطق احصا و با مدیریت صحیح حل و فصل شوند و خواسته وزارت کار در زمینه توسعه اشتغال و محرومیت زدایی محقق شود.

این استان‌ها شامل کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه و لرستان هستند.

وی اظهار داشت این هیات در اولین سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده و پس از ان به دیگر استان‌ها اعزام شده و مشکلات بخش اشتغال ان‌ها را بررسی می‌کنند.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
1
این کیه که شده معاون استاندار خداوکیلی !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
صمیمی در دوران موحد و دولت بعد روز اول رفتنیه یعنی نهایتا ۶ ماه دیگه بیشتر تو این پست نیست چون طرفدار سرسخت عدل بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
ای خدای دولت دو نبش!!! روزی چنگ زدن به بزرگواری برای یک معاونت در صمت و روزی هم در قامت یک اصلاح طلب یا بهتر بگم اعتدال گرا و معاون استاندار دولت امید...
نام:
ایمیل:
* نظر: