به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
قطعا انتظار می‌رفت در ماه‌های اخیر وضعیت مطلو ب قبلی ادامه پیدا کند، اما متاسفانه پایش و ارزیابی اوضاع چیز دیگری را نشان داد.

خبردنا: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در واکنش به صحبت‌های رئیس سابق اورژانس ۱۱۵ استان جوابیه‌ای کرد.

به گزارش "خبردنا"، دو روز قبل رئیس فوریت‌های پزشکی استان منصوب شد و از زحمات محسن جلیل رئیس سابق فوریت‌های استان تجلیل کردند، این انتصاب حواشی‌های زیادی را به دنبال داشت که اکنون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به این ابهامات و حواشی‌ها پاسخ داده است.

این دانشگاه جوابیه‌ای را صادر کرده که در متن این جوابیه آمده است:

تعویض و تغییر مدیران امری است کاملا مرسوم و معمول و واکنش‌های هیجانی و فراواقعی مدیران معزول یا مستعفی نه تنها کمکی به روشن شدن واقعیت و ارتقاء وضع موجود نمی‌کند بلکه بر مشکلات می‌افزاید و روند خدمت رسانی را دچار اختلال می‌کند.

هدف از این نوشتار نیز صرفا آگاهی بخشی به مردم شریف استان و ارایه گزارشی مختصر از وضعیت واقعی اورژانس ۱۱۵ استان است البته آن گونه که هست.

زهی افیون زهی افسون زهی گفتار ناموزون.

باری؛ شواهد و مستندات نشان می‌دهد که اورژانس ۱۱۵ استان با وضعیتی مناسب از مدیریت اسبق تحویل رئیس سابق این حوزه مهم خدمت رسانی شده است.

وجود ۴۶ پایگاه اورژانس در سراسر استان در کنار دو پایگاه فعال هوایی، راه اندازی واحد‌های eoc و mcmc در دانشگاه، ورود ۱۷۰ درصدی آمبولانس به استان نسبت به پایگاه‌ها و خرید و راه اندازی سیستم مانیتورینگ از راه دور شواهد مهم این مدعا در طی سالیان ٩٢ تا ٩٨ هستند.

قطعا انتظار می‌رفت در ماه‌های اخیر وضعیت مطلو ب قبلی ادامه پیدا کند، اما متاسفانه پایش و ارزیابی اوضاع چیز دیگری را نشان داد.

عدم هماهنگی و تعامل با مجموعه مدیریت عالی دانشگاه، عدم قدرت رایزنی با مدیریت کلان اورژانس کشور و کاهش دریافت منابع مالی و تجهیزات و آمبولانس، عدم تعامل با نمایندگان استان، تعطیلی اورژانس‌های هوایی استان، انتقال بی رویه کارکنان اورژانس از واحد‌های عملیاتی به ستاد اوژانس استان، عدم پیشبرد و راه اندازی مراکز اورژانس مصوب استان، ضعف در آموزش پرسنل، انتقال نیرو‌های اورژانس شهرستان‌ها و محیط دانشگاه بدون موافقت کمیته نقل وانتقالات دانشگاه به ستاد اورژانس، عدم سرکشی منظم و برنامه ریزی شده به همه واحد‌های اورژانس ۱۱۵ در همه شهرستان ها، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطوح مختلف اورژانس استان و درگیری تعداد زیادی از پرسنل خدوم این واحد در ماموریت‌های غیر ضرور و... از جمله نقاط ضعف برجسته این حوزه در ماه‌های اخیر بود.

خودرایی و بی توجهی ممتد مدیریت سابق اورژانس نسبت به رفع نقایص و ضعف‌های موجود و گرفتن مشاوره‌های غلط از افراد ناکارآمد و مغرض نهایتا منجر به گرفتن این تصمیم از سوی مجموعه مدیریت کلان دانشگاه شد.

بدیهی است سرپرستی جدید اورژانس ۱۱۵ استان از بدو ورود مورد پایش و ارزیابی مدیریت عالی دانشگاه قرار خواهد گرفت و رفع نقایص و افزایش کیفیت خدمت رسانی به مردم شریف استان از مهمترین خط قرمز‌ها و خواسته‌های هیئت رئیسه دانشگاه از سرپرست جدید اورژانس ۱۱۵ استان که هیات علمی دانشگاه، کارشناسی ارشد مراقبت‌های ویژه و دارای تجربیات با ارزش در حوزه‌های فوریت و بیمارستانی می‌باشد، خواهد بود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
1
تو این سایت فقط اخبار به نفع مدیران و اصحاب قدرت انعکاس میابه
رسانه دستگاه ها نه مردم و درد دل هایشان
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان لطفا به فریاد شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه برسید به بحران بی مدیریتی مبتلا شده است و نیاز به درمان دارد .
نام:
ایمیل:
* نظر: