به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حوزه اقتصادی خواست بازارچه فروش ماهی شهر یاسوج را تا آخر این هفته تعیین تکلیف کند.

خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بی‌توجهی مدیران و عدم پیگیری مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انتقاد کرد.

به گزارش "خبردنا"، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پنجاه و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در واکنش به دغدغه فعالان بخش شیلات مبنی بر عدم همکاری شرکت آب منطقه‌ای و زمان‌بر شدن تمدید پروانه مزارع پرورش ماهی خطاب به دستگاه‌های متولی گفت: قرار است دست سرمایه‌گذاران و فعالان بخش اقتصادی را بگیریم تا کسب و کار آن‌ها فعال شود و جهش و رونق تولید صورت گیرد.

حسین کلانتری با انتقاد از آب منطقه‌ای، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شیلات گفت: سه دستگاه نتوانستند به یک عدد واحدی برای رفع مشکل ۱۷ واحد پرورش ماهی برسند حتما باید عصبانی شویم تا شما کاری کنید. دستگاه‌ها ظرف یک هفته مهلت دارند پروانه واحد‌ها را تعیین تکلیف کنند.

وی در خصوص عدم پیگیری مصوبه معرفی واحد‌های پرورش ماهی به بانک توسط سازمان جهاد کشاورزی گفت: ۷۰ درصد یک مصوبه پیگیری است، مصوبه زمانی اعتبار دارد که اجرایی شود. دستگاه‌ها فردی را برای پیگیری مصوبات انتخاب کنند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به حوزه جهاد کشاورزی استان گفت: امروز و فردا نیست که مدیر هستید سال‌ها است مدیر هستید در جلسات شرکت می‌کنید و با این روال آشنا هستید اگر مشکلی برای معرفی واحد‌ها به بانک وجود داشت به من اطلاع می‌دادید خجالت می‌کشم این موارد را اینجا توضیح می‌دهم این کم‌کاری اصلا قابل قبول نیست. سازمان جهاد کشاورزی تا (یکشنبه) این مصوبه را با بانک مکاتبه و مکتوب گزارش دهد.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم مکاتبه مصوبه تمدید پروانه واحد‌های پرورش ماهی به دبیر خانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اگر قبل از جلسه به من اطلاع می‌دادید که مدیران اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند به برخی از این افراد اجازه نمی‌دادم در جلسه حضور داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حوزه اقتصادی خواست بازارچه فروش ماهی شهر یاسوج را تا آخر این هفته تعیین تکلیف کند.

کلانتری با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های قانون گفت: در همین استان پرونده‌هایی مربوط به ۸۰ سال، ۲۶ سال و حتی بیشتر وجود دارد، اما از ظرفیت قانون برای رفع این پرونده‌ها استفاده نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یک مورد عدم استفاده از ظرفیت قانون گفت: یاسوج منبع آبی پایداری ندارد. سد تنگ سرخ که برای تامین آب مرکز استان تعریف شده بود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر این روند ادامه یابد ۳۰ سال آینده به نتیجه می‌رسد، اما با اخذ مجوز ماده ۵۶ این قول را می‌دهم که ظرف دو سال آینده پروژه افتتاح شود.

وی با دفاع از اقدام سازمان همیاری شهرداری مبنی بر اینکه پرداخت تسهیلات بدون پروانه ساخت انجام نشود، گفت: مواد قانونی رعایت شود، اما نباید مانع پرداخت تسهیلات شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران گفت: نکته حائز اهمیت حمایت همه‌جانبه استان از سرمایه‌گذاران است اگر در جلسات با مدیرانمان تلخ می‌شویم برای حمایت از سرمایه‌گذار است تا به رونق تولید کمک شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: البته دلیل نمی‌شود اگر دستگاه اجرایی و بانک تخلفی از سرمایه‌گذار دیدند برخورد نکنند ما در این خصوص تعارفی نداریم.

وی در خصوص گزارش اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۶ درصد طرح‌های گردشگری فعال و ۵۶ درصد بلاتکلیف هستند که این اداره‌کل موظف است ظرف یک ماه طرح‌ها را بررسی و در جلسه آینده پیشنهاد ارائه کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: