به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۷۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
وی افزود: «در بررسی‌های صورت گرفته در دفتر سیاسی تعداد ۴ نفر از افراد شورای مرکزی که واجد شرایط هستند تایید شدند و من، حضرتی، افشانی و امینی مطرح شدیم.»

خبردنا: شمارش معکوس برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و فرصت باقی مانده روز به روز کمتر می‌شود. برای همین هم همه احزاب و جریان‌های سیاسی فعالیت‌های انتخاباتی خود را مجدانه پیگیری کرده و اکثرا وارد مرحله بررسی مصادیق شده و در جستجوی کاندیدای مناسب خود هستند.

معرفی نامزد حزبی، اما این بار بیش از همیشه مورد توجه است، به خصو در جریان اصلاح‌طلب که نه نهاد اجماع‌ساز قابل اعتنایی وجود دارد و نه آقایان به تکرار الگوی ۹۲ یعنی ائتلاف با گزینه غیراصلاح‌طلب رضایت می‌هند. همین دیروز بود که محمدرضا عارف ورود به انتخابات با نامزد عاریه‌ای را توهین به اصلاحات خواند و اعتماد ملی نیز علی رغم دست به گریبان بودن با رد صلاحیت چهار عضو خود، از معرفی گزینه حزبی گفت.

شاهد آنکه محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی این حزب درگفت‌وگویی با «برنا» با اشاره به جلسه اخیر حزب اعتماد ملی و تصمیم گیری در مورد کاندیدای ۱۴۰۰ گفت: «دفتر سیاسی حزب پیشنهاداتی مطرح کرده است. در دفتر سیاسی تصویب شده بود که حزب در انتخابات فعال و مشارکت حداکثری داشته باشد و به نوعی کاندیدای حزبی داشته باشد. در این خصوص که حزب با چه تعداد کاندیدا حضور داشته باشد بحث و قرار بر این شد که در جلسه شورای مرکزی، بهمن ماه که سه هفته بعد تشکیل می‌شود، حزب وارد مصادیق شود.»

وی افزود: «در بررسی‌های صورت گرفته در دفتر سیاسی تعداد ۴ نفر از افراد شورای مرکزی که واجد شرایط هستند تایید شدند و من، حضرتی، افشانی و امینی مطرح شدیم.» این مطلب را پیش‌تر نیز الیاس حضرتی در گفتگو با «اعتماد آنلاین» بیان کرده بود.

الیاس حضرتی
الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی است. او سابقه چنده دوره نمایندگی مجلس از رشت و تهران را دارد و مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد است. او که از اعضای فراکسیون امید در مجلس دهم بود، در روز یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ و در جریان جلسه استیضاح مسعود کرباسیان وزیر وقت اقتصاد، از این فراکسیون استعفا داد. علت استعفایش را نیز «تصمیم بر صحبت کردن در موافقت با این استیضاح» عنوان کرد و گفت که امیدوار بوده اصلاح‌طلبان برای «هم‌نوایی و هم‌دردی با مردم» با استیضاح وزیر اقتصاد موافقت کنند؛ اما از آنجا که نظر اکثریت این نبود و او قصد داشته حتماً در موافقت با استیضاح صحبت کند، استعفا داده تا اقدامش خلاف کار تشکیلاتی نباشد.

  • آموزش رایگان و تصویری خرید قانونی بیت‌کوین در ۱۰ دقیقه!
  • چگونه ظروف چدنی خود را جلا دهیم؟
  • ۱۵۰ روز بدون تعویض!!! ماسک دو سوپاپ به همراه ۴ فیلتر
  • آموزشگاه زبان آلمانی پردیسان با 9 شعبه در تهرا
  • آموزش رایگان و تصویری خرید قانونی بیت‌کوین در ۱۰ دقیقه!
  • چگونه ظروف چدنی خود را جلا دهیم؟
  • ۱۵۰ روز بدون تعویض!!! ماسک دو سوپاپ به همراه ۴ فیلتر
  • آموزشگاه زبان آلمانی پردیسان با 9 شعبه در تهران

محمدجواد حق‌شناس
محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است. او استاد دانشگاه است و سابقه فعالیت مطبوعاتی نیز دارد. حق‌شناس مدیرمسئول روزنامه توقیف شده اعتماد ملی است. همچنین عضو هیئت مدیره انجمن ایرانی روابط بین‌الملل است.

وی نواده دختری سید مرتضی علم‌الهدی و شیخ محمدعلی ماحوزی است.

سابقه فرمانداری مغان، معاونت سیاسی استانداری تهران، معاونت سازمان ثبت احوال کشور و ریاست ستاد آزادگان استان تهران را دارد. همچنین در دولت محمد خاتمی مشاور وزیر و مدیر کل سیاسی وزارت کشور و معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌است. حق‌شناش در دوره اصلاحات عضو و دبیر کمسیون ماده ۱۰ احزاب و مدتی مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود.

محمدعلی افشانی
سید محمدعلی افشانی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و شهردار پیشین تهران است. او در دولت یازدهم استاندار فارس و در دولت دوازدهم نیز قبل از آنکه به واسطه رایزنی‌های گسترده اعتماد ملی، شهردار شود، معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود.

افشانی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده‌است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

 وی در هشتم خردادماه سال ۱۳۸۴ نشان دولتی «درجه دوم سازندگی» را از سید محمد خاتمی گرفت.

سید ابراهیم امینی

ابراهیم امینی عضو هیئت رئیسه حزب اعتماد ملی، استاد دانشگاه، حقوقدان، وکیل و سیاستمدار و نایب رئیس شورای شهر تهران است.

وی در دوره ششم مجلس نماینده مردم زادگاهش یعنی ممسنی بود. قبل از آن نیز یکبار در انتخابات شرکت کرده و موفق نشده بود که به کرسی سبز پارلمان برسد. در مجلس ششم مدتی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود سپس به‌عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس انتخاب شد. پس از پایان این دوره نیز در انتخابات مجالس هفتم و هشتم نامزد و هر دو بار رد صلاحیت شد.

وی همچنین با حکم سیدمحمد خاتمی به عنوان عضو هیئت پیگیری و نظارت بر اجرای قانون اساسی انتخاب شده بود.

گفتنی است، او پس از وقایع مربوط به انتخابات سال ۸۸ توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شد و مدتی را در زندان گذرانید.

امینی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران در لیست امید قرار گرفت و توانست با کسب ۱۲۶۵۸۶۸ رأی به «بهشت» برود. وی در مرداد ۹۶ نیز با کسب رأی تمامی اعضای شورای شهر تهران، به عنوان نایب‌رئیس شورای شهر انتخاب شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: