به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۸۳۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد؛
بیان کرد: بهترین راه درمان تا رسیدن به واکسن و یا داروی موثر، پیشگیری است و مردم تا زمان توزیع یک واکسن قطعی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند و صبور باشند.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۳ بیمار کرونایی قطعی و ۷ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان می‌باشند.

به گزارش"خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۲۷۳۹ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۵۳۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست‌های PCR و سریع می‌باشند حدود ۲۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بودند.

دکتر یزدان پناه با اشاره به اینکه برای به نتیجه رسیدن یک واکسن مراحل متعدد و زمانبری لازم است، بیان کرد: بهترین راه درمان تا رسیدن به واکسن و یا داروی موثر، پیشگیری است و مردم تا زمان توزیع یک واکسن قطعی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند و صبور باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: هر وقت تجمعات و مراسمات زیاد شوند باید در روز‌های بعد شاهد افزایش مراجعات و در پی آن افزایش تعداد موارد مثبت، موارد بستری، موارد بستری در آی. سی. یو و افزایش مرگ و میر‌ها باشیم؛ لذا لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات لازم می‌باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: