به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۸۳۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
وی خاطرنشان کرد: همکاری نزدیک و فشرده‌ای را از مسئولان استان برای رساندن تجهیزات به روستا‌ها نیاز داریم.

خبردنا؛ حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیژن عباسی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ایرانسل با دیدار و گفتگو کرد.
 
به گزارش"خبردنا"، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از احداث ۵۱ سایت ایرانسل در روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح ارتقاء و توسعه ارتباطات روستایی خبر داد
 
بیژن عباسی آرند در نشست با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ارتقا‌ء و توسعه ارتباطات روستایی در سطح کشور خبر داد و گفت: در سفر چند سال پیش وزیر ارتباطات به کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۴۰ سایت ایرانسل برای استان تعریف شد که پیش‌بینی می‌کردیم ۶ ماه اقدامات انجام و این سایت‌ها روشن شود.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ۴۰ مورد سایت به دلایلی به ۳۶ مورد کاهش یافت و با پیگیری‌های انجام شده تنها ۲۷ مورد انجام گرفت و ۹ مورد به دبیل عدم صدور مجوز منابع طبیعی انجام نشد.
 
وی از سفر وزیر ارتباطات به کهگیلویه و بویراحمد طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: در سفر وزیر ۵۱ سایت ایرانسل برای استان پیگیری می‌کنیم که با همکاری همراه اول و انجام ۹ سایت باقیمانده، تا اردیبهشت سال آینده بالغ بر ۷۰ سایت در استان احداث خواهد شد.
 
این مسئول با بیان اینکه برای احداث این سایت‌ها نیازمند برق پایدار و راه ارتباطی مناسب برای احداث سایت‌ها هستیم، گفت: از شما مدیران استان برای احداث این سایت‌ها که در مناطق روستایی است کمک می‌خواهیم و مصوب می‌کنیم هر گونه خسارت مالی به منابع طبیعی را می‌پذیریم و پرداخت می‌کنیم.
 
عباسی آرند با بیان اینکه تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا این طرح در استان به نتیجه برسد افزود: روستائیان کهگیلویه و بویراحمد باید بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند لذا به مدیران استان توصیه می‌کنم این فرصت ارزشمند را از دست ندهند.
 
مدیرعامل شرکت ایرانسل توسعه ارتباطات در روستا‌ها را قدمی در راستای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و خاطرنشان کرد: همکاری نزدیک و فشرده‌ای را از مسئولان استان برای رساندن تجهیزات به روستا‌ها نیاز داریم.
 
در این دیدار، کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار از توجه ویژه آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه در این استان و اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران (ایرانسل) در زمینۀ ارائۀ خدمات دیجیتال به استان تقدیر و تشکر کرد.

وی به جایگاه و اهمیت امروزی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا اشاره کرد و گفت: در دسترسی روستاها به شبکۀ ملی اطلاعات که از طریق سرمایه‌ گذاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایرانسل انجام گرفته گام مهمی در این خصوص در استان برداشته شده است.

استاندار با بیان اینکه ۴۵ درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند و روستاها اغلب سخت گذر و پراکنده می باشد به ضرورت توسعه و تقویت شبکه ارتباطی، مخابراتی و اینترنتی تاکید کرد و گفت: این مهم در شرایط کرونایی و با وجود آموزش ها از طریق شبکه شاد بیشتر احساس می شود.

کلانتری تصریح کرد: با ایجاد امکان استفاده ساکنان این روستاها از جدیدترین خدمات دیجیتال، زمینه بهبود کیفیت کسب و کار و زندگی در این مناطق هم فراهم می شود.

وی تاکید کرد: برای احداث ۵۱ سایت جدید مخابراتی همه دستگاه های اجرایی از جمله راهداری، راه و شهرسازی، شرکت های مخابرات و برق، منابع طبیعی، محیط زیست استان پای کار هستند تا هرچه سریعتر برای اجرای این طرح مهم بسترهای لازم فراهم شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
1
0
فرزندان چرام در این استان مظلوم واقع شدند و به حق واقعی شون نرسیدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: