به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
فرماندار کهگیلویه:
وی عنوان کرد: چنانچه شرایط موجود در سطح شهرستان کنترل نشود ناچار به اجرای دوباره محدودیت‌های جدیدتری هستیم که در آن‌صورت اجرای محدودیت‌های جدید سخت و نگران‌کننده است.

خبردنا: روند شیوع کرونا ویروس در شهرستان کهگیلویه بعد از چند روزی سیر نزولی، مجدد روند صعودی به خود گرفته و در صورت ادامه این روند وضعیت بغرنج می‌شود.

به گزارش "خبردنا"، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان کهگیلویه در بین شهروندان از هفته‌های گذشته تاکنون به شدت کاهش یافته و همین عامل سبب شده میزان ابتلا به کرونا در این شهرستان سیر صعودی بگیرد.

اجرای محدودیت‌های چهار هفته‌ای در سطح شهرستان کهگیلویه در ماه‌های آبان تا آذرماه امسال از یک‌سو و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک‌زدن از سویی دیگر سبب شده تا بیماری کووید ۱۹ و میزان ابتلا به این بیماری در ماه‌های گذشته در سطح شهرستان کاهش یابد.

کاهش میزان ابتلا به کروناویروس در سطح شهرستان کهگیلویه و سیر نزولی این بیماری سبب شده این بیماری در بین شهروندان در دوهفته گذشته عادی جلوه دهد و همین ساده انگارانه امروز شدت بیماری را افزایش داده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در نشست ستاد مقابله با کرونا به روند نزولی ویروس کرونا در سطح شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: ویروس کرونا باوجود خالی بودن تخت‌های بیمارستانی در سطح شهرستان متأسفانه روند صعودی گرفته است.

علیرضا اتابک به درصد مبتلایان به کروناویروس در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: میزان مبتلایان به کروناویروس در آبان‌ماه ۵۶ درصد و در دی‌ماه با سیر نزولی خود به ۳۲ درصد رسیده است، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در بهمن‌ماه و اسفندماه پیش‌رو این سیر نزولی متوقف شده و سیر بیماری صعودی شود.

وی عنوان کرد: چنانچه شرایط موجود در سطح شهرستان کنترل نشود ناچار به اجرای دوباره محدودیت‌های جدیدتری هستیم که در آن‌صورت اجرای محدودیت‌های جدید سخت و نگران‌کننده است.

اتابک با بیان اینکه همیشه نباید بازاریان و کسبه را منبع کرونا در سطح شهرستان محسوب کرد، افزود: کانون‌های شیوع کرونا در تمامی اصناف باید شناسایی شود، در یک عروسی روستایی در بخش چاروسا تعداد ۷۲ نفر مبتلا شده و یک نفر نیز فوت کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون شهرستان کهگیلویه در تصمیمات مقابله‌ای در سطح استان پیشتاز بوده و هنوز نیز هست، تصریح کرد: برپایی هر نوع تجمعی در هر رنگ‌بندی همچنان در سطح شهرستان ممنوع است.

فرماندار کهگیلویه نسبت به توزیع روغن بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان هشدار داده و بیان کرد: دستگاه‌های متولی توزیع محصولات را کنترل کنند در غیر اینصورت بازار تعطیل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در این باره گفت: بعد از تثبیت یک دوره دو هفته‌ای بیماری کرونا در سطح شهرستان متأسفانه تعداد موارد سرپایی در حال افزایش است.

دکتر محمدطاهر طیب‌زادگان گفت: هیچ گونه چشم‌انداز روشن و پیش‌بینی علمی برای خاموشی بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد و باتوجه به سهل‌انگاری عمومی در شهرستان در اواخر بهمن و اسفند پیک جدیدی داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه از تجربه یکساله کرونا درس عبرت نگرفتیم و هنوز هم اشتباهات زیادی تکرار می‌شود، افزود: در سطح شهرها، اماکن عمومی، ادارات و معابر عمومی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌ها در خصوص بیماری کووید ۱۹ در سطح بخش‌ها بدون هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا در شهرستان انجام شده و برنامه‌هایی مغایر با مصوبات ستاد اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در دوهفته گذشته بیشترین مشکلات را در دوبخش چاروسا و دیشموک داشتیم و تعداد ۴۰ نفر در هردو بخش در دوهفته گذشته مبتلا شدند.

طیب‌زادگان ابراز کرد: تاکنون تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ نمونه تست در سطح شهرستان انجام شده که از این میزان، تعداد ۴۳۱ مورد مثبت و تعداد ۵۵ مرگ کرونایی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در کنترل پیک ویروس کرونا بسیار مناسب و تأثیرگذار است، گفت: در این طرح تاکنون تعداد یک هزار و ۲۴۷ تست انجام شده که از این میزان، تعداد ۲۰۳ بیمار شناسایی شده است.

طیب‌زادگان خاطرنشان کرد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آرامستان‌ها در روستا‌های شهرستان در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه پایان هفته تعطیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: