به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۸۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
استاندار تاکیدکرد:‌
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته ای که افراد با سن زیر ۱۸ سال را مبتلا می کنند، گفت: حضور در مدارس این استان اجباری نیست و تنها بنا به ضرورت کلاس های پایه اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش خبردنا، حسین کلانتری در نشست استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در یاسوج اظهار داشت: به تازگی در ۲ استان کشور مشاهده شده که ویروس کرونا رده سنی ۵ تا ۱۷ سال را بسیار درگیر کرده و خوشبختانه این نوع ویروس هنوز به استان ما سرایت نکرده است.

وی افزود: برخی خانواده ها از حضور دانش آموزان بر سر کلاس های درس نگرانی دارند که این مهم قابل اهمیت است و هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در استان برای کلاس های حضوری وجود ندارد و همچون سابق آموزش ها در مدارس استان غیر حضوری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمارهای مبتلایان و ترخیصی های بیماران کرونا در استان با سرعت هفته های پیش کاهشی نیست و حالت سینوسی پیدا کرده که بسیار نگران کننده است.

کلانتری ابراز داشت: برگزاری مراسمات تشییع و تدفین در استان رونق گرفته و وضعیت در آرامستان ها و تشییع جنازه ها بد گزارش شده است که با این رویکرد آمار بستری ها و فوتی های کرونایی استان افزایش پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: نقطه آسیب پذیر این استان آرامستان ها و تشییع جنازه هاست که باید با برگزار کنندگان این مراسمات و افراد شرکت کننده در این تجمعات برخورد قاطع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هیچ چاپخانه ای در استان حق چاپ آگهی ترحیم و دعوت مردم به این مراسمات را ندارد.

وی بیان کرد: مردم آگاه باشند که کرونا تمام نشده و هنوز در نبرد وحشتناکی به سر می بریم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و .... باید همچون گذشته به آن اهمیت دهیم.

کلانتری ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته تاکنون ۷۵ هزار تست کرونا در استان ( حدود ۱۰ درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد) از مردم استان انجام شده که ۲۵ درصد این تست ها مثبت بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: میانگین بهبود یافتگان کرونا در کشور ۸۴ درصد و در استان ۹۰ درصد است و این نقطه قوت نظام سلامت ایران است.

وی تاکید کرد: علایم افزایش ابتلا و بستری به عینه در استان قابل مشاهده است و از آن طرف بی توجهی به پروتکل ها و عدم استفاده از ماسک وجود دارد.

کلانتری ابراز داشت: طرح شهید سلیمانی به خوبی در استان اجرا شده و ظرفیت ارزشمندی در استان است که باید از آن بهره کامل ببریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: