به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۸۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

خبردنا: سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دو سال حبس محکوم شده است. 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در این باره گفت: «این پرونده در جلسات قبل مورد سوال بود و ادعا شده بود که حکم صادر شده ولی آن زمان حکم صادرنشده بود ولی امروز می گویم حکم نهایی صادر شده و ابلاغ شده و برای اجرا ارسال شده است.»

او افزود: "مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه ای ارز به میزان ۶۰۷ هزار و ۱۰۰ یورو و ۱۰۸ دلار با ارزش ریالی ۲۶ میلیارد ریال و انتقال ارز به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی ۴ برابر بهای ریالی ارز ریالی ۲۶ میلیارد ریال محکوم شده است."

اسماعیلی ادامه داد: «همچنین به جرم تحصیل مال نامشروع به تحمل دو سال حبس و رد مال محکوم شده است. در رابطه با خودداری از اطلاعات واقعی به بورس به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. در این پرونده وی به دو مرتبه ۷۴ ضربه شلاق محکومیت شده بود که یک مورد به جزای نقدی تبدیل شده است و عملاً منتفی است.»

مهدی جهانگیری

مهدی جهانگیری کیست؟ 

مهدی جهانگیری بانک‌دار و سهامدار عمده بانک گردشگری و برادر اسحاق جهانگیری معاون اول دولت حسن روحانی است.

جهانگیری بنیانگذار و مؤسس بانک گردشگری بوده‌است. شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا نیز که بخشی از حوزه تحت مدیریت جهانگیری است، که تیرماه ۱۳۸۸ با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی به ثبت رسیده، ظرف مدت کوتاهی توانست شش شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند.

اواسط مهرماه سال 96 مهدی جهانگیری توسط سپاه کرمان بازداشت شد او چند ماه بازداشت بود و نهایتا دی ماه اخباری مبنی بر آزادی او منتشر شد. 

جزییات زیادی از پرونده اقتصادی جهانگیری و روند برگزاری دادگاه او در دست نیست. 

نام:
ایمیل:
* نظر: