به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۸۹۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
وی ادامه داد: تاکنون از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 23126 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار مبتلایان به کووید19 در استان خبر داد.
 
به گزارش "خبرنا"؛ دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 88 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 18 بيمار كرونايي قطعي بوده و 6 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 23126 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 وي اذعان داشت: از 456 نمونه دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج بيشترين درصد و تعداد موارد مثبت در شهرستان هاي کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است. با توجه به روند افزايشي در طي چند روز گذشته در شهرستان كهگيلويه، به نظر مي رسد كه بزودي به وضعيت نارنجي تغيير رنگ بدهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: از ویژگی های کرونا اینست که رفتارش را عوض می کند و اگر دستورالعمل هاي  بهداشتی را رعایت نکنیم براحتی به بیماری مبتلا و آن را به دیگران انتقال می دهیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر شاهد تغییر علائم ویروس در افراد هستیم، گفت: برخی افراد بدون داشتن هیچ گونه علائمی ناقل ویروس هستند و از آنها تحت عنوان ناقلین بی علامت یاد می شود و می توانند به راحتی دیگران را آلوده کند.

وي خواستار استفاده از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، شست و شوي مرتب دست ها، عدم حضور در تجمعات و مراكز پرخطر و پرهيز از سفرها و مسافرت هاي غيرضروري شد و از افرادي كه نشانه هاي بيماريهاي ويروسي را دارند درخواست كرد به مراكز ١٦ ساعته جهت نمونه گيري مراجعه نمايند.

نام:
ایمیل:
* نظر: