به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛
او افزود؛ خوشبختانه در طی ۶ روز گذشته مورد فوتی بدلیل کرونا در استان گزارش نشده است.
خبردنا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از احتمال خیز بیماری کرونا در استان خبر داد.

به گزارش"خبرنا"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۰۲ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۷ بیمار در بخش مراقبت.‌های ویژه تحت درمان هستند.

دکتر پرویز یزدان پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ هزار و ۳۱۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 
او افزود؛ خوشبختانه در طی ۶ روز گذشته مورد فوتی بدلیل کرونا در استان گزارش نشده است.

وی اذعان داشت: امروز ۵۵۰ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که عمده موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران هستند.

وی یادآور شد: در طی هفته جاری افزایش ۲ درصد موارد مثبت مبتلایان به کووید ۱۹ با تست کرونا (pcr) در استان گزارش شده است که احتمالا نشان دهنده شروع خیر جدید در استان است که می‌تواند نسبت به خیز قبلی طولانی‌تر و با مرگ و میر و عوارض بیشتری همراه باشد.

دکتر یزدان‌پناه گفت: متأسفانه در هفته اخیر شاهد برگزاری تجمعات با شرکت زیادی از مردم، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزایش مسافرت‌ها و دورهمی‌های بسیاری در استان بوده ایم که این تجمعات استان را به موج جدید سوق می‌دهد. بنا به صحبت‌های دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت که گفته بود "ما نگران خیز سنگین در استان‌های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد هستیم".

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: بی شک پایبندی به قوانین و مقررات مصوب ستاد ملی و استانی کرونا می‌تواند کمک به جلوگیری از ورود به خیز بعدی بیماری در استان و کاهش موارد مبتلا، بستری و مرگ در استان شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: