به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۹۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:‌
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ۲۵۰ پروژه عمرانی اقتصادی در دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، گفت: این تعداد پروژه با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ایجاد فرصت شغلی برای ۳ هزار و ۸۵۲ نفر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبردنا، حسین کلانتری با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی دنا با تبریک دهه مبارک فجر به پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی استان اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ پروژه قابل ارائه اقتصادی و عمرانی در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که ۲۱۴ مورد از این پروژه‌ها افتتاحی و ۳۶ مورد کلنگ‌زنی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۲۰ پروژه ریز در آمار پروژه‌های دهه فجر دیده نشده، عنوان کرد: اشتغال‌زایی پروژه‌های دهه فجر بیش از ۳ هزار و ۸۵۲ فرصت شغلی با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های درمانی، راه، ورزشی، اماکن اداری و طرح‌های اقتصادی است.

کلانتری با اشاره به افتتاح مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دهه فجر سال گذشته با موافقت سازمان برنامه و بودجه با ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد موافقت شد که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به اتمام برسند، ضمن اینکه ۱۵۰۰ واحد سهمیه جدید به استان اختصاص داده شده که تا پایان دولت تکمیل می‌شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نگاه ویژه به حوزه گچساران و باشت با توجه به شرایط خاص این دو شهرستان در مجلس عنوان کرد: دستگاه‌ها را موظف کردیم پیگیری‌های خود نسبت به این دو شهرستان را دو برابر کنند، حتی مدیر و معاونین حوزه استانداری هفته‌ای دو بار به این شهرستان سر می‌زنند.

 کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر همه پروژه‌های شهرستان گچساران فعال است، افزود: به جز تونل دیل که در مسیر حفاری پروژه به گازهای سمی برخوردیم و پس از کسب استانداردهای نهایی و در صورت اعلام خطرناک نبودن ادامه حفاری، کار پروژه از سر گرفته خواهد شد، ولی سایر پروژه‌های این شهرستان فعال است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه با ۱۰ پروژه مهم استان گفت: دولت علی‌رغم تحریم و مشکلات توجه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات استان رشد ۵۶ درصدی داشته و سرانه بالای یک میلیون برای ۴ استان کشور از جمله این استان دیده شد.

وی به پروژه‌های حیاتی استان اشاره‌ای کرد و یادآور شد: فاز اول پتروشیمی گچساران در سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد، سد چم‌شیر و راه پاتاوه_دهدشت از دیگر پروژه‌های مهم استان هستند که مصوبه دولت را دارند. کلانتری اظهار داشت: در شرایط خاص کشور به استان توجه خاصی شده البته منکر مشکلات و نواقصات نیستیم اما تلاش‌ها و توجهات باید دیده شود.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به همراه نماینده ولی‌فقیه با مسئولان دو هلدینگ بزرگ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان همچنین وزیران کار و صمت و سایر وزارء دیدار داشتم و خواستار سرمایه‌گذاری در استان شدم که با نظر مساعد پذیرفتند.
   
 کلانتری با اشاره به رایزنی‌ها برای بهبود وضعیت فرودگاه یاسوجگفت: سه آیتم تکمیل پروازهای هفتگی، افزایش مسیرهای پرواز و آیتم دیگری که بعداً به اطلاع مردم خواهم رساند مورد توجه است و پرواز از فرودگاه یاسوج و گچساران به مشهد و کیش در دستور کار است.

وی گفت: سه‌شنبه هفته جاری نخستین پرواز شرکت هواپیمایی معراج با هواپیمای ایرباس از تهران به یاسوج انجام می‌شود.

مقام عالی دولت در بخش پایانی سخنان خود به وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان اشاره کرد و افزود: از ۱۳ بهمن سال گذشته تاکنون ۱۱۷ جلسه مبارزه با کرونا با ۱۵۰۰ مصوبه برگزار شد و هم‌اکنون با تلاش پزشکان و همراهی مردم جزء سه استان با کمترین میزان مرگ و میر هستیم و شرایط پایداری داریم. 

کلانتری با اشاره به موفقیت در طرح شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: متاسفانه علائم خوبی را در استان نمی‌بینیم میزان ابتلا و مراجعه به بیمارستان و بستری در حال افزایش است و وزارت بهداشت به ما هشدار داده است اگر به پیک بخوریم مشکل جدی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم کماکان همراهی کنند تا به زندگی عادی برگردیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: