به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۸۹۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

خبردنا: پس از گذشت یک هفته از جنجال سیلی علی اصغر عنابستانی به مامور راهور ناجا، حالا که سروصداوها فروکش کرده نمایندگان مجلس مدعی شده اند و به دفاع از عنابستانی برخواسته اند. 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم میمه، برخار و شاهین شهر  و عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به ماجرای نماینده سبزوار و درگیری او با مامور راهور پلیس در خیابان دروازه دولت تهران گفت: «ضمن تحسین نماینده ای که یک سیلی به نفس اماره خودش و یکی سیلی به دشمنان نظام و مجلس زد به نیروی انتظامی هشدار می دهم که از عذرخواهی این نماینده عبرت بگیرد و اجازه ندهد که مامورانش در هنگام اعمال قانون از چهارچوب قانون تجاوز کنند.»

او با بیان اینکه نظام اسلامی مردم و قانون برایش فرقی نمی کند از نیروی انتظامی پلیس خواست تا نسبت به ادبیات مامور راهور از مجلس عذرخواهی کند.

حاجی دلیگانی گفت: «عذرخواهی بزرگتر ناجا نیز باید به خاطر حرف های غیرقانونی یک مسئول ناجا باشد که چندی پیش می خواست مجرمین را دست شکسته ببیند.»

اشاره این نماینده به سخنان چندی پیش سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، بود که در برابر دوربین‌ها دستور می‌داد ماموران، دست و پای افرادی که قمه دستشان است را در هنگام بازداشت بشکنند. او در پاسخ به سئوال خبرنگار که حقوق متهم چه می‌شود؟ گفت: "حقوق متهمان فقط زنده ماندن آنهاست."

اما غیر از حاجی دلیگانی بهروز محبی نجم آبادی همکار عنابستانی و دیگر نماینده سبزوار هم امروز درباره ماجرای سیلی زدن به سرباز به شدت رسانه‌ها را متهم کرد. 

محبی گفت: «فضای رسانه ای تبدیل شده به عده‌ای شعبان بی مخ که از کاه کوه می سازند. آدم هایی هستند که دروغ پردازی می کنند حادثه ها را بزرگ نمایی می کنند مانند خطای عنابستانی که در آن بزرگنمایی صورت گرفت.»

این نماینده در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید این توهین به فضای رسانه ای کشور، است، اظهار کرد: "منظورم با عده ای است که در اجرای نجفی واقعیت را وارونه نشان دادند ولی در ماجرای عنابستانی بزرگنمایی کردند."

انتشار فیلمی از نحوه برخورد علی اصغر عنابستانی با مامور وظیفه راهور (نیروی انتظامی) هفته گذشته حاشیه های زیادی را در فضای رسانه ای و مجازی در پی داشته است.

بر اساس این فیلم که این هفته به شکل گسترده در فضای مجازی منتشر شد، خودروی این نماینده حین عبور غیرقانونی از خط ویژه در یکی از خیابان‌های تهران با هشدار مامور راهور مواجه شده و به گفته یکی از شاهدان فیلم، سرانجام این مواجهه به جر و بحث و سیلی این نماینده بر صورت سرباز منجر شده است.

عنابستانی بعد از چند روز و در پی واکنشهای گسترده شهروندان، ‌در ویدئویی از مردم به خاطر رفتار خود عذرخواهی کرد. پلیس راهور اعلام کرده است که این موضوع را به شکل حقوقی پیگیری می‌کند.

خبرهای تازه از پرونده عنابستانی

امروز خبرهای تازه ای هم از روند پرونده عنابستانی منتشر شد ظاهرا ناجا به قوه قضائیه در این باره شکایت کرده است. 

رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: «راهور ناجا مستقیم به مجلس شکایت نکرده و در دادستانی طرح شکایت کرده‌اند. امیدوارم نظریه دادرسی و گزارش ناجا برای بررسی در مجلس سریع‌تر به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال شود.»

روز گذشته نیز فرهنگی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از ارجاع پرونده علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس به هیات نظارت به رفتار نمایندگان خبر داد و گفت: "نتیجه بررسی‌های هیات نظارت حداکثر تا ۱۰ روز دیگر اعلام می‌شود."

با این حال موسی غضنفرآبادی، سخن‌گوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره سیلی‌زدن نماینده سبزوار گفته «این موضوع اولویت این هیات نیست.»

نام:
ایمیل:
* نظر: