به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
در دفتر امام جمعه یاسوج و :‌
نشست تعاملی و رفع اختلافات و به نوعی آشتی‌کنان اعضای شورای شهر یاسوج در محل دفتر امام جمعه یاسوج و نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست تعاملی و رفع اختلافات و به نوعی آشتی‌کنان اعضای شورای شهر یاسوج در محل دفتر امام جمعه یاسوج و نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

پناهی رئیس حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه شورا پارلمان محلی است و ممکن است اختلاف سلیقه‌هایی هم باشد و گاهی مخالف و موافق باشند و در بین شوراها موضوعی طبیعی است اظهار کرد: بعضی وقت‌ها ممکن است اختلاف نظرها انعکاس بیرونی جالبی نداشته باشد و حاشیه‌هایی در روند کار شورا ایجاد کند.

پناهی افزود: گرچه سال پایانی خدمت شوراهاست اما آن چه که در بیرون شنیده می‌شود موجب ایجاد نگرانی‌هایی شده که شما به عنوان نماینده رهبری و پدر معنوی استان نگران اختلافات بوده‌اید که خیلی انعکاس بیرونی خوبی نداشته است، امروز هم به دنبال قضاوت بین دوستان نیستیم که حق با چه کسی است بلکه به دنبال این هستیم که در ارتباطات این جمع تجدید نظر شود و به سمت همگرایی بروند تا همراه با اختلاف سلیقه اما با رویه بهتر که مردم راضی باشند بیشتر به وضعیت شهر برسند.

محمدرحیم دهرابپور به نمایندگی از یک طیف شورا و رئیس کنونی شورای اسلامی شهر یاسوج هم اظهار کرد: در شورا اختلاف سلیقه‌ها طبیعی است اکنون ماه‌های آخر کار است و ملاک همه ما قانون است تا سال سوم شورا کار خود را انجام می‌داد و در چارچوبه‌ای جلو می‌آمدیم و اکثریت تصمیم گرفتند مقدمه یک کار قانونی به نام استیضاح صورت گیرد که اکنون وارد دلایل استیضاح نمی‌شویم که کم و کیف آن چه بود شورا حق دارد شهردار تعیین کرده و شهردار را استیضاح کند که گردن نهادیم سوال این بوده که آیا تصمیم قانونی شورا جرم است؟.

وی ادامه داد: سر حرف من با دوستان شورا نیست بلکه با کسان دیگر است یا نفهمیدند یا اگر فهمیدند نمک پاشیدند که کار به اینجا برسد و اگر صلاح باشد می‌گویم، الان به دنبال کار هستیم اما از ابتدا چه رخ داد دریایی است که صلاح نیست به آن ورود کرد.

شهردار 40 مصوبه شورا را اجرا نکرده است

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: مردم از ما کار می خواهند و ما هم از شهردار کار می خواهیم به غیر از این حرفی نیست نه دعوای سیاسی و نه منطقه‌ای داریم در چارچوب قانون ادعای دیگری نداریم.

وی گفت: بیش از ۴۰ مورد از مصوبات ما اجرا نشد که بعضی ضرورت اجرا داشت و اگر اجرا نشد باید شهردار به ما می‌گفت به چه دلیل بوده تا سایر دستگاه‌ها از ما توضیح نخواهند.

این عضو شورا خطاب به نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: در اختیار شما هستیم، اختلافی در شورا نیست اختلاف‌ها را دامن زدند، آرامش برخی‌ها در سایه اختلاف بین دیگران است، ایشان شهردار یاسوج است و وظیفه داریم که با او همکاری کنیم.

اگر شهردار تخلف کرده شفاف بگویید 

سید هدایت اکبری به نمایندگی از طیف دیگر شورا هم گفت: قبل از بروز چنین مسائلی به حاج دهرابپور گفتم که ریش سفیدی کنید تا قضایا جمع شود و چنین وضعیتی را سایت‌های خبری پخش نکنند.

وی با گلایه از برخی اظهار نظرها گفت: شهری که ما غارت کردیم کجاست؟ هزار نامه نوشته شده، ما را به دادگاه ببرید تا ببینید دارایی‌های ما یک ریال زیاد شده یا کم هم شده است؟ حیثیت ما زیر سوال رفته است.

این عضو شورا گفت: اگر از بیرون کسی ما را شارژ کرده پس چه ارزشی داریم؟از روزی که شورای شهر یاسوج استارت کار را زد نامه نگاری‌هایی شده است،ببینیم چه دفاعی از مردم و کارگران شهرداری شده است اگر بخواهیم کاری کنیم تا پول کارگران داده شود هزار بهانه می‌آورند و رای نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه ما هیچ اختلافی نداریم و اعلام کرده‌ایم که ریش سفیدی در شورا باشد به کارهای انجام شده اشاره کرد و گفت: برای مثال ۴۵ متری را کار می‌کنیم شاید از درون خود مجموعه گفته‌اند که متوقف شود، به دنبال این هستیم که در یک محیط منطقی کار شود هدف ما این بوده که در این شهر کار شود شهردار هم کار کرده است اما چرا نیمه خالی لیوان را ببینیم معتقدیم هر کجا هم اگر تخلفی کرده‌ایم شفاف بگویید.

شهردار یاسوج هم گفت: باید از این اقدام تشکر کنیم که به دلیل دلسوزی بوده، نمایندگان رهبری چنین تکلیفی دارند، اختلافات به دلیل سلایق است که این اختلافات را قانون حل می کند که اگر نشد مسوولان بالاتر ورود پیدا می‌کنند.

نستهن مقدم ادامه داد: ما شهری را مدیریت می‌کنیم که جمعیتی دو برار جمعیت رسمی است، یاسوج روستای بزرگی است که حاشیه‌نشینی در آن برای رسیدن به نان است شهری که بالاترین نرخ مهاجرت پذیری را داشته باشد می‌طلبد که شورا جدی‌تر و شهرداری پای کار تر باشد خیلی از معابر ما در محدوده شهر نیست اما ما خدمات می‌دهیم که از مادوان تا سراب‌تاوه است.

وی گفت: در بخش‌های مختلف کار را منطقی‌تر و علمی‌تر از گذشته در دستور کار قرار دادیم هر چند در دوره رکود اقتصادی بوده و تحریم‌ها چند برابر شده است اما با این وجود در بازآفرینی شهر جز سه شهر اول کشور هستیم در پدافند غیر عامل سال گذشته اول کشور شدیم.

شهردار یاسوج افزود: خدمات را با کمترین قیمت می‌دهیم باید مشکلات را ببینیم اگر روزی می‌گفتیم ۲۵ درصد معابر خاکی است اکنون می‌گوییم بیشتر است، روزانه دستگاه‌های خدمات‌رسان زیرساخت‌های ما را تخریب می‌کنند و مردم هم به پای شهرداری می‌نویسند.

در ادامه "سید نصیر حسینی" نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اختلاف سلیقه و اختلاف نظر طبیعی است و بدون آن رشد نمی‌کنیم اولین گام حل اختلاف، پذیرش اصل اختلاف است تا یک نتیجه مطلوب به نفع مردم حاصل شود. معتقدیم خود اختلافات می‌تواند حتی باعث شکوفایی و رشد شود اگر از اختلاف سلیقه‌ها به صورت علمی برای رشد و بالندگی استفاده کرد و نگذاریم به کینه و عقب گرد تبدیل شود.

وی گفت: در شهرها می‌توان بهتر کار کرد، از سلیقه‌های مختلف در مدنیت همواره استفاده شده و هر مدنیت و شهرنشینی در شهرهای ما چیز جدیدی است و قدمت آن چنانی نداریم اما باید از تجارب دیگران استفاده کرد.

شهر را در یک نقطه متمرکز نکنید

نماینده ولی‌فقیه با بیان این که در این راستا سرعت لازم را نداریم گفت: این بار بر دوش شورای شهر است مردم رای داده‌اند و کسی را هم با زور نیاورده‌اند، پس مسئولیت سنگینی دارید باید تعامل شکل بگیرد و شهردار در میدان برای شورا و شهر کار کند.

وی گفت: باید حرکت در مسیر چارچوب‌ها باشد و بر اساس نقشه جامع شهر حرکت شود، مشکل فضای سبز و فضاهای فرهنگی هست که باید نقشه راهبردی برای شهر تهیه شود تا چراغ راهی برای آینده باشد.

وی خطاب به شهردار و شورای شهر گفت: شهر را در یک یا دو نقطه متمرکز نکنید و بازار برای آن پیش بینی کنید ببینید بازار زند بعد از چند صد سال هنوز مرکزیت خود را حفظ کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیلی جای کار و توسعه داریم و نیاز است که به نقشه جامع مراجعه کنید و طبیعتا یک سری مشکلات هست.

سوژه رسانه ها نشوید

حسینی بیان کرد: در حوزه فرهنگ نگویید فقط نان کارگر را باید تهیه کرد و بقیه را رها کنیم، فضای فرهنگی را مگر می‌شود رها کرد در مرکز استان چن مسجد باشکوه و چشمگیر و با معماری ایرانی و اسلامی داریم شورای اسلامی شهر یعنی قید اسلامی دارد شما شورایی جامع هستید که باید همه چیز را ببینید در راستای توسعه همه جانبه حرکت کنید.

حسینی با اشاره به برخی کمبودها گفت: در شهر ما جایی که خانم‌ها تجمع کنند به نام مهدیه نداریم در شهرهای کوچک اطراف ما چندین پایگاه برای بانوان است که در مرکز استان ما نیست، چه باید کرد؟ البته فقط وظیفه شهرداری نیست اما شورای شهر و شهرداری هم باید ورود پیدا کنند.

امام جمعه یاسوج خطاب به اعضای شورای شهر گفت: اختلاف سلیقه داشته باشید اما تندی نکنید تا در رسانه سوژه نشوید و در این خصوص حواستان جمع باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: