به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

خبردنا: مرگ دو فوتبالیست مشهور ایرانی در فاصله حدود یک هفته، چنان التهابی در اخبار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت که کادر درمان آی سی‌ یو هم در امان نماندند. پس از مرگ مهرداد میناوند، خبرهای زیادی درباره تلاش پزشکان برای نجات علی انصاریان شنیده می‌شد اما پس از مرگ انصاریان ناگهان محور این خبرها تغییر کرد و حتی صحبت از کشیده شدن دستگاه تنفسی زودتر از موعد هم ‌شد.

طی یک سال گذشته که کرونا در ایران مرگ و میر به راه انداخته، علی انصاریان پرخبرترین بیمار کرونایی ایران بوده‌است. او که هم فوتبالیست سرشناس و هم بازیگر و مجری تلویزیونی بود، جایگاه ویژه‌ای در بین مردم داشت. شاید برای همین است که اخبار مربوط به ۴۸ ساعت پایان عمر او برای همه مهم شده بود. اخباری که پزشک آی سی یو او معتقد است، نگذاشتند به درستی مدیریت بشود.

اهمیت اخبار پیرامون درمان علی انصاریان، باعث شد تا بگفته پزشکان پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی از بیمارستان‌های دیگر به محل بستری او آورده شود. هرچند افکار عمومی انتقاداتی هم دراین‌باره داشتند که آیا برای همه بیماران چنین تلاشی می‌شود؟

در کنار تلاش‌هایی که برای علی انصاریان انجام گرفت، یک اتفاق دیگر هم شب پیش از مرگ او رخ داد. چند نفری با عنوان متخصص طب سنتی بالای سر او آمدن و حتی ادعا کردند که می‌توانستند او را درمان کنند. آن‌ها همان زمان پیشنهادی به پزشکِ انصاریان دادند که برایش تعجب برانگیز بود. هرچند مجموعه صحبت‌های آن شب به شکل دیگری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

کرونا تا کنون بیش از ۵۰ هزار نفر را در ایران به کام مرگ کشانده‌است. با این‌حال زمانی که اولین محموله واکسن از روسیه وارد ایران می‌شود، اما و اگرهایی درباره تزریق آن به وجود می‌آید. برخی خبرها و تحلیل‌ها افکار عمومی را به سمت این موضوع می‌کشانند که واکسن روسی خطرناک است. خوب است پاسخ دکتر هاشمیان را دراین‌باره ببینید و بشنوید.

تعداد بازدید : 156
نام:
ایمیل:
* نظر: