به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۰۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
خبردنا: واکسیناسیون کرونا در ایران آغاز شد و پسر وزیر بهداشت اولین کسی بود که واکسن کرونا به وی تزریق شد.

قرار است کادر درمان در بخش آی سی یو در تمامی بیمارستان‌های کشور به عنوان گروه نخست، واکسن روسی را دریافت کنند.

پنجشنبه گذشته نخستین محموله واکسن کرونای روسی وارد ایران شد و قرار است دو محموله دیگر از واکسن کرونای اسپوتینگ وی نیز طی هفته‌های آینده وارد کشور شود.

وزیر بهداشت پس از انجام واکسیناسیون، گفت: با پشتکار از منابع موثق دیگر واکسن کرونا را تا اواخر بهمن وارد کشور خواهیم کرد.

«سعید نمکی» در مراسم آغاز تزریق سراسری واکسن کرونا در بیمارستان امام خمینی تهران گفت: در بین کسانی که امروز واکسن را دریافت می‌کنند، جوانی است که پزشک نیست، بلکه یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف و از نخبگان کشور است و در اینجا حضور پیدا کرده تا بگوید، خون ما از بچه‌های دیگر کشور سرخ‌تر نیست.

او گفت: اولین کسی که واکسن را خواهد زد، در بلوایی که درباره واکسن ایجاد شد، کسی نیست جز فرزند وزیر بهداشت کشور و این اثبات این ادعا است که جان و مال و آبرو و وجود خود را آورده‌ایم که برای مردم این کشور نثار کنیم.

نمکی ادامه داد: انشاله با پشتکار در آینده نزدیک از منابع موثق دیگر واکسن را تا اواخر بهمن وارد می‌کنیم. افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای و گروه‌های هدف دیگر در برنامه واکسیناسیون قرار دارند و به ۷۰ درصد پوشش واکسیناسیون دست پیدا خواهیم کرد. امیدواریم در بهار آینده امکان تزریق واکسن ملی را داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ۶۳۵ بیمارستان اولین تزریق واکسن امروز انجام می‌شود، گفت: ما مفتخریم قبل از شروع ۲۲ بهمن واکسیناسیون را در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و خیریه برای بخش‌های کرونا شروع می‌کنیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
واکسن ایشون قطعا فرق داره...بعدشم شاید واکسن انفوانزا زده باشه
نام:
ایمیل:
* نظر: