به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۰۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

خبردنا: گرانترین میوه دنیا، ارزشی برابر با ۱۶ هزار دلار معادل ۶۰ میلیون تومان دارد. این میوه، چیزی شبیه به طالبی بوده و در کشور ژاپن پرورش داده می شود.

این میوه خوشمزه و خاص که طعم و شیرینی متفاوتی دارد در گلخانه ای واقع در منطقه یوباری هوکایدو که یک جزیره شمالی کوچک در کشور ژاپن است پرورش داده می شود.

خواص کلی طالبی

طالبی نیز مانند سایر میوه ها خاصیت های فروانی دارد. در ادامه مطلب به خواص مختلف این میوه تابستانی و خوش رنگ و بو اشاره می کنیم.

طالبی چه از نوع معمولی آن چه طالبی یوباری که کمتر کسی می تواند طعم آن را بچشد و از خواص آن بهره ببرد، منبع قوی ویتامین A و بتاکارون است.

اگر بدن شما نیازمند این ویتامین است می توانید از طالبی به عنوان یک منبع مطمئن استفاده کنید. در اصل طالبی سرشار از بتاکارون است که توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شود که سلامت چشم شما را تضمین می کند.

مصرف این میوه خوشمزه در سال های بعد از ۴۰ می تواند از بروز آب مروارید چشمی در سنین بالا جلوگیری کند.

از دیگر خواص طالبی ویتامین ث موجود در آن است. این ویتامین محبوب که نوعی آنتی اکسیدان است، رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد و همچنین سیستم ایمنی را تقویت می کند.

سلامت ریه ها از دیگر مواردی است که است می توان با استفاده از این میوه تابستانی به تقویت آنها کمک کرد. اگر ریه های شما دچار مشکل است و یا جزء کسانی هستید که دخانیات مصرف می کنید، طالبی را فراموش نکنید تا خطر پیشرفت بیماری های ریوی در شما کاهش پیدا کند.

خبر خوب برای بیماران قلبی این که، طالبی چه از نوع معمولی چه طالبی یوباری با آن قیمت گزاف، می تواند از لخته شدن خون در قلب و عروق شما جلوگیری کند و در مواردی نیز از حملات قلبی پیشگیری می کند.

وجود ماده آدنوزین در این میوه شیرین و خوشمزه باعث رقیق شدن خون در بیماران قلبی می شود و همین امر مانع از لخته شدن خون در رگ ها خواهد شد.

یکی دیگر از خواص طالبی خاصیت ضد استرسی آن است. این روزها که اکثر مردم درگیر مشکلات روحی و استرس و اضطراب های متعدد هستند، شاید پیشنهاد راه هایی برای کاهش تنش های روزمره خالی از لطف نباشد.

یکی از خواص عجیب طالبی، علی الخصوص طالبی یوباری این است که افراد لاغر را چاق می کند و در افراد چاق باعث لاغری می شود!

نام:
ایمیل:
* نظر: