به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۰۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
وی گفت: دادستان شهرستان گچساران به جد با افرادی که اقدام به برگزاری این جلسات می‌کنند به جد برخورد کنند.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرمز شدن وضعیت نه شهرستان در استان خوزستان گفت: ورود خودرو‌ها از مبادی ورودی استان خوزستان به استان ممنوع است.

به گزارش "خبردنا"، حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب اظهار داشت: شرایط دنیا شرایط نگران کننده‌ای است و بیش یک و نیم میلیون در کشور به ویروس کرونا مبتلا و ۵۸ هزار نفر نیز فوت کرده‌اند.

وی افزود: تمام واکسن‌ها در دنیا به شکل اضطراری و اورژانسی در حال استفاده است.

کلانتری گفت: قبلاً نیز تأکید کردیم که تلاش کنیم وضعیت کرونایی استان به سمت وضعیت سفید برود، اما عدم توجه باعث شد که به عقب برگردیم و وضعیت از آبی و زرد به وضعیت نارنجی و زرد تغییر پیدا کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در تلاش بودیم که وضعیت در آستانه سال نو به سمت آبی پیش برود و مردم با شرایط مناسب وارد سال جدید شوند، اما متاسفانه عدم توجه باعث برعکس شدن موضوع شد.

وی افزود با توجه به مراودات گسترده با استان خوزستان وقتی نه شهرستان استان خوزستان قرمز هستند ما باید خود را در وضعیت قرمز ببینیم.

حسین کلانتری تصریح کرد: این خطر و نگرانی تغییر وضعیت قبلاً حس شده بود و باید نظارت‌ها افزایش پیدا کند و ورود خودرو‌ها از سمت ورودی‌های استان خوزستان ممنوع است.

وی افزود: ورود خودرو‌های غیر بومی به تمام شهرستان‌های استان ممنوع است مگر اینکه جواب تست افراد منفی باشد.

کلانتری خاطرنشان کرد: دعوت افراد به عروسی‌ها در واقع دعوت مردم به مسلخ مرگ است، کسانی که باعث شیوع ویروس کرونا می‌شوند مدیون اصناف و افراد مبتلا هستند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ تجمعی و مراسمی نباید بالای ۵۰ نفر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد، در غیر این‌‍ صورت مراسم باید تعطیل و با برگزار کننده برخورد شود.

حسین کلانتری به تحرکات انتخابات میان‌دوره‌ای در شهرستان‌های باشت و گچساران واکنش نشان داد و گفت: انتخابات میان دوره‌ای قرار است خرداد سال آینده برگزار شود، اما متاسفانه هم‌اکنون روز و شب بیش از ۲۰ جلسه انتخاباتی در شهرستان‌های باشت و گچساران برگزار می‌شود در حالی که بیشترین آمار موارد مثبت مربوط به شهرستان باشت است.

وی گفت: دادستان شهرستان گچساران به جد با افرادی که اقدام به برگزاری این جلسات می‌کنند به جد برخورد کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر دستگاه اجرایی در صورت دوبار تذکر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت نکرد با بالاترین مقام آن دستگاه برخورد خواهد شد و حراست دستگاه‌های اجرایی موظف به نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: