به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
رئیس ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان :
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1393 به یکی از مهمترین پروژه های ملی در کشور تبدیل شد.

به گزارش خبردنا، اين طرح، نوسازیِ سه هزار و 700 واحد مسكوني با جمعيت 25 هزار نفر در محله هاي مسكوني رادك، لبنان، كيامرثي و سادات را فراهم كرد.

تا مردادماه سال 96 بیش از 35 درصد جمعیت گچساران در بافت متراکم فرسوده ساکن و بیش از 30 مسوول کشوری، با دعوت تاجگردون نماینده وقت این حوزه انتخابیه از بافت فرسوده دوگنبدان بازدید و در همان سال هم قرار بر این شد که سالانه هزار واحد در این محلات بازسازی و نوسازی شود.

طبق آمار ارائه شده از طرف ستاد باز آفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان، بیشترین خانواده‌های ساکن در این بافت، تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند.

رینگِ بافت فرسوده از خیابان سعدی شروع و به فلکه محله سادات ختم می شود.

رئیس ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از اجرای عملیات ساماندهی  بافت فرسوده این شهر از خیابان سعدی به فلکه محله سادات خبر داد و اظهارداشت: عملیات عمرانی این پروژه طی سه سال پیش شروع و از محل اعتبارات استانی، نفت و ملی تخصیص اعتبار یافت.

" محمدمراد راغپور " به خبردنا در دوگنبدان گفت:‌ این پروژه در سال جاری با تزریق 10 میلیارد تومان فعالیت جدی خود را شروع و تاکنون پنج میلیارد تومان آن جذب و هزینه شده است.

وی با تشریح چگونگی اعتبارات تخصیص یافته به پروژه رینگِ بافت فرسوده، خاطرنشان کرد:‌ از سه سال گذشته تاکنون و از محل اعتبارات استانی، نفت و ملی، 19 و نیم میلیارد تومان از بودجه تخصیص یافته جذب شده و البته مجموع اعتبار پیش بینی برای تکمیل آن 37 میلیارد تومان است.

رئیس ستاد بازسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان افزود:‌ طول مسیر طرح رینگِ بافت فرسوده، هزار و 600  متر بوده که از خیابان سعدی مقابل ستاد بازسازی شروع و تا میدان محله سادات ادامه دارد.

راغپور از خرید و تخریب 180 منزل مسکونی باهدف سرعت بخشی به اجرای پروژه احیای بافت فرسوده دوگنبدان هم خبرداد و یادآورشد: شش پیمانکار با فعالیت 40 کارگر این پروژه عمرانی را هدایت می کنند.

وی گفت: هزینه خرید منازل مسکونی در محدوده رینگِ بافت فرسوده دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران توسط شهرداری به مبلغ 10 میلیارد تومان و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مبلغ 2 میلیارد تومان به صاحبان منازل مسکونی در بافت پرداخت شده است.

سفر نوبخت به گچساران در اسفندماه جاری

این مسوول بافت فرسوده گچساران از سفر احتمالی " محمدباقر نوبخت" رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و " علیرضا تابش " رئیس بنیاد مسکن برای افتتاح پروژه بافت فرسوده دوگنبدان تا پایان اسفندماه جاری هم خبرداد.

بگفته راغپور، درصورت فراهم بودن شرایط بویژه شرایط جوی، بخش عمده ای از پروژه تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

رئیس ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر بهمن ماه سال گذشته نوبخت رئیس برنامه و بودجه و تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، هزار و 200 باب منزل در این بافت بازسازی و افتتاح شد که برای سفر پیش روی این دومسئول در نظر داریم هزار و 800 هزار واحد دیگر را در اختیار صاحبان آنها قراردهیم.

راغپور از همراهی جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت سرعت بخشی به توسعه بافت فرسوده دوگنبدان بطور ویژه تقدیر کرد.

به گزارش خبردنا، 13 منطقه بافت فرسوده در شهرهاي ياسوج، دوگنبدان و دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد احياء مي شود كه چهار محله آن در شهر دوگنبدان است.

نوسازي يك هزار و 815 واحد مسكوني و اداري در اين طرح انجام مي شود.

براي هر واحد مسكوني محلات از پيش تعيين شده 400 ميليون ريال تسهيلات بانكي با كارمزد 9 درصد و دوره بازپرداخت 12 ساله اعطاء مي شود.

دستگاه هاي اجرايي مي توانند زمين ها و ساختمان هاي فرسوده خود را براي بررسي كارشناسي اجراي طرح هاي رفاهي عام المنفعه بافت هاي فرسوده معرفي كنند.

براساس اين طرح در صورت تاييد كارشناسان براي ساختمان هاي اداري 400 تا 700 ميليون ريال وام پرداخت مي شود.

دوگنبدان مركز شهرستان نفت‌خيز گچساران با 100 هزار نفر جمعيت در 157 كيلومتري ياسوج مركز كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.

گزارش: نرگس احمدپور

نام:
ایمیل:
* نظر: