به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
وی ادامه داد: تعداد ۱۲۱۸ نفر از مبتلایان به کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
خبردنا: وضعیت کرونایی ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد از زرد به نارنجی و ۶ شهرستان از آبی به زرد تغییر یافت که این آمار نشان می‌دهد، خطر جدی است.

به گزارش "خبردنا"، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون بیش از ۱۸۴ هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده‌اند که ۱۱ هزار و ۷۱۱ نفر بستری شده و از این تعداد ۱۱ هزار ۵۷۲ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در روز گذشته ۶۶۴ مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی در استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه در هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش مراجعه کنندگان را شاهد هستیم.

پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۲۹ قطعی و مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۸ نفر از این بیماران کرونایی قطعی و ۹ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار از افراد مبتلا به کرونا در استان به بهبودی کامل رسیده‌اند، ادامه داد: تعداد ۱۲۱۸ نفر از مبتلایان به کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی تعداد تست‌های انجام شده در مراکز آزمایشگاهی استان را ۸۵ هزار و ۵۳۵ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۳ هزار ۵۸۰ نمونه تست سریع و ۱۱ هزار ۵۵۵ نمونه تست پی سی آر انجام شده است.

وی میانگین سنی مبتلایان به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۴۲ سال عنوان کرد و افزود: شهرستان بویراحمد با ۱۸۹ مورد فوتی بیشترین تلفات مرگ و میر ناشی از کرونا را در استان داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: