به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۰۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کارشناس سازمان هواشناسی تشریح کرد:
این کارشناس درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود.

خبردنا: یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش"خبردنا"، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز یک سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور خواهد شد. امروز در برخی مناطق استان‌هایی مثل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، بر روی ارتفاعات تهران، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال استان مرکزی، ایلام و خوزستان بارش باران و برف و وزش باد شدید را داریم. همچنین برای ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف راخواهیم داشت. در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق و بارش تگرگ رخ خواهد داد.
 
وی ادامه داد: فردا چهارشنبه این سامانه بارشی تقویت می‌شود. گستره این سامانه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد خواهد بود. پنجشنبه در شمالغرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و نیز در مرکز، شمال شرق، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات کرمان بارندگی داریم. این بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: اما امروز و فردا غرب و جنوب غرب شاهد وزش باد شدید خواهند بود. چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این نواحی در مرکز، شرق و شمال شرق وزش بادهای شدید را دارند که احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد. ضمن اینکه امروز و فردا وزش باد گرم جنوبی را برای استان‌های ساحلی خزر و اردبیل داریم.
 
او اظهار داشت: احتمال ذوب برف و وقوع بهمن در دامنه‌ها و ارتفاعات این مناطق وجود دارد. از نظر دما پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور شاهد سرد شدن هوا خواهیم بود. پنجشنبه کاهش دما بیشتر در نیمه غربی و جمعه در نیمه شرقی کشور خواهد بود که به صورت میانگین در کل کشور بین هشت تا دوازده درجه کاهش دما را خواهیم داشت.

این کارشناس درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود.
 
وی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شرایط برای بارندگی در تهران مهیا خواهد بود که هوای این شهر را مطلوب خواهد کرد. ضمن اینکه از فردا برای تهران کاهش دما را هم خواهیم داشت که در سطح استان این کاهش دما تا هفت یا هشت درجه خواهد رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: