به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۰۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
جانی پور تصریح کرد: حیف است این پردیس از این با پتانسیل‌های ویژه بدون استفاده مانده است.

خبردنا: معاون علمی رئیس جمهور گفت: هزینه‌های صورت گرفته در پردیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج، میطلبد که استفاده بهتری از این مجموعه شود.

به گزارش"خبردنا"؛ " سورنا ستاری" امروز در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور دانشگاه آزاد یاسوج خطاب به رئیس دانشگاه آزاد یاسوج افزود: این همه هزینه که در پردیس دانشگاه آزاد یاسوج انجام شده و هم اکنون بدون استفاده مانده، خیانت است چرا که شاهد فرسوده شدن و ترک خوردن دیوار‌های ساختمان‌های این پردیس هستیم.
 
همچنین "کرم جانی پور"، رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع خبرنگاران در خصوص صحبت‌های معاون علمی رئیس جمهور اظهارکرد: با حضور معاون علمی رییس جمهور طرح توجیهی دانشگاه آزاد یاسوج در خصوص ایجاد شهرک زیست‌فناوری فعالیت‌های کشاورزی ارائه شد.
 
وی تاکید کرد: پردیس دانشگاه آزاد یاسوج در روستای "سرآبتاوه" ۳۸ هکتار با اعیانی ۵۶ هزار متر ساخته شده که ۲۳ هزار متر از این میزان قابلیت استفاده دارد و مابقی از ۵۰ تا ۹۰ درصد کار شده و نیاز به تکمیل دارد.
 
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دکتر ستاری در بازدیدی که از این پردیس داشتن پیشنهاد داد که یکی از ساختمان‌های این پردیس به فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اختصاص داده شود.
 
جانی پور تصریح کرد: حیف است این پردیس از این با پتانسیل‌های ویژه بدون استفاده مانده است.
 
وی ادامه داد: دکتر تهرانچی رئیس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به طور ویژه پیگیر مشکل پردیس دانشگاه آزاد یاسوج است و این مسئله را در دستور کار خود قرار داد، مساعدت‌های ویژه در این زمینه داشت و سه میلیارد تومان به دانشگاه آزاد یاسوج کمک کرد تا توانستیم سند تک برگی این پردیس را دریافت کنیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آقای تهرانچی پیگیر هستند تا این پردیس بدون استفاده نماند و به مرکز دانش بنیان و مرکز زیست فناورانه تبدیل شود.
 
جانی پور تاکید کرد: تصمیم در خصوص پردیس دانشگاه آزاد یاسوج با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است و سیاست سازمان فروش اموال دانشگاه نیست.
 
وی اظهارکرد: با توجه به پتانسیل این پردیس و جایگاه فعالیت‌های دانش بنیان طرح بلوک محور را در یاسوج مبنای کار خود قرار داده ایم تا بتوانیم در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نرخ امروز در پردیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج که بدون استفاده مانده است ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل این مجموعه نیاز به اعتبار ویژه داریم.
 
جانی پور افزود: سال ۹۱ دانشگاه آزاد یاسوج در این پردیس مفتخر کردیم که با توجه به بعد مسافت با شهر یاسوج و کاهش دانشجویان به ساختمان قبلی در روستای بلهزار برگشت داده شد و این پردیس بدون استفاده ماند.
 
وی اظهارکرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها و کمبود سرمایه دانشگاه آزاد طرح‌های ما با رکود مواجه شده، اما با پیگیری‌های دکتر تهران چی و قول مساعد دکتر ستاری جهت کمک امیدواریم به نتیجه برسد.
 
رئیس دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قاعدتاً احداث و ساخت پردیس دانشگاه آزاد یاسوج در روستای "سرآبتاوه" بر اساس کار کارشناسی شده نبوده و این همه هزینه به مراتب از خرید زمین در سطح شهر یاسوج بالاتر شد.
 
ایسنا
 
نام:
ایمیل:
* نظر: