به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
وی افزود: جمعیت هلال احمر استان بعد از وقوع زلزله با حضور در شهر سی سخت اقدام به امداد رسانی و برپایی اردوگاه موقت کردند.
خبردنا: مدیرکل دفتر شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خسارت ۱۰۰ درصدی به برخی منازل در سی سخت خبر داد و گفت: بارش باران و برف اجازه براورده‌های دقیق خسارت را نمی‌دهد.

به گزارش "خبردنا"، ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در شهر سی سخت با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری برگزار شد.

عیسی شهامت مدیرکل امور شهری استانداری از بسیج تجهیزات و ماشین آلات برای امداد رسانی در شهر سی سخت خبر داد و گفت: بارندگی باعث شده تیم‌های ارزیاب نتوانند به درستی به ارزیابی خسارات بپردازند.

وی در ادامه گفت: تعداد زیادی از منازل مسکونی شهر سی سخت از حادثه زلزله دیشب خسارت دیده‌اند و به برخی از منازل بصورت ۱۰۰ درصد خسارت وارده شده است.

شهامت گفت: برق، گاز و آب مناطق مختلف زلزله زده وصل است و هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد و دو نانوایی در شهر سی سخت برای تامین نان فعال شده و ۱۵ هزار قرص نان با همکاری واحد‌های نانوایی تهیه و به شهر سی سخت ارسال شده است.

کیامرث حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ساعات اولیه زلزله نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان در شهر سی سخت حضور پیدا کردند و به کار امداد پرداختند.

وی با بیان اینکه مصدومان حادثه در همان ساعات اولیه به وسیله آمبولانس‌های اتوبوسی به بیمارستان شهر یاسوج منتقل شدند، ادامه داد: برق و آب شهر سی سخت در همان ساعات اولیه با تلاش دستگاه‌ها وصل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: جمعیت هلال احمر استان بعد از وقوع زلزله با حضور در شهر سی سخت اقدام به امداد رسانی و برپایی اردوگاه موقت کردند.

حاجی زاده با اشاره به خسارات وارده به منازل مسکونی در شهر سی سخت گفت: یکی از اقدام‌های مهم اولیه تشکیل گروه‌های ارزیاب برای رصد و بررسی خسارات بوده‌است.

امان الله جهان بین رئیس جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: وظیفه و رسالت هلال احمر در چنین شرایطی در مرحله اول برپایی اردوگاه موقت هست که این کار صورت گرفت، اما متاسفانه استقبالی از طرف مردم صورت نگرفت.

وی گفت: تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق مختلف اعزام شده‌اند و با ارزیابی مناطق و شناسایی افراد و خانواده‌های حادثه دیده به توزیع اقلام امدادی اقدام می‌شود.

جهان‌بین گفت: برای دریافت چادر نیاز به ارزیابی هست و باید افراد نیازمند چادر از طرف تیم‌هایارزیاب شناسایی شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: