به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
رئیس سازمان بازرسی کشور:‌
رئیس سازمان بازرسی کشور معتقدست بسیاری از قوانین بویژه قوانین حوزه اقتصادی نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبردنا، " حسن درویشیان " در جمع فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن سازمان بازرسی گفت:‌ بررسی آسیب‌های موجود در حوزه تولید و سرمایه گذاری و رفع آنها از رویکردهای قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات به قوانین و مقررات برمی‌گردد و نیازمند بازنگری است، اظهارداشت: در کارگروه رفع موانع تولید، مقررات دست و پاگیر مطرح و مصوباتی شکل گرفته است.

این مسوول قضایی بخش دیگری از مشکلات اقتصادی را مربوط به قوانینی خواند که امکان اجرا ندارد اما  نمی‌توان از آنها هم گذشت.

رئیس سازمان بازرسی کشور افزود: این مشکل البته در جلسات سران قوا مطرح و یا در حال پیگیری برای شکل گرفتن مصوبات برای رفع اشکال است.

وی گفت: مشکلات مربوط به قوانین را در مرکز پیگیری می‌کنیم و نباید انتظار داشت به سرعت رفع شود و البته مواردی که امکان دارد هم در استان در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و هم در کارگروه رفع موانع تولید پیگیری شود.

قوه قضاییه پرچمدار مبارزه با فساد 

درویشیان رویکرد دستگاه قضا را برخورد قاطع با فساد دانست و ادامه داد: اگر امروز برخی نابسامانی‌ها را شاهد هستیم یکی از علل آن فساد اقتصادی است.

بگفته وی، دشمنان با اعمال فشار اقتصادی به دنبال این هستند جمهوری اسلامی را در رسیدن به اهداف متوقف کنند.

رئیس سازمان بازرسی کشور تاکیدکرد: برای مقابله با توطئه های دشمن، راهی جز اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از کار آفرینان نیست.

وی گفت: همه اذعان دارند قوه قضاییه پرچم دار مبارزه با فساد اقتصادی است.

درویشیان گفت:  تاکنون تعداد قابل توجهی از واحدهای در تملک بانک ها با پیگیری قوه قضاییه به چرخه تولید بازگشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: