به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
رئیسی در یاسوج:
نشست نخبگان و اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس قوه قضائیه در سالن جلسات سپاه فتح این استان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبردنا، سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با تاکید براینکه فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست، اظهارداشت:  رهبری معظم انقلاب در سال های گذشته فرمودند که فقر فساد و تبعیض را باید ریشه کن کرد زیرا زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی گفت: پس رفع تبعیض و فساد از برنامه ها قوه قضاییه بوده و در راس آن اجرای عدالت است.

رئیس دستگاه قضاء ایران با بیان اینکه در گام دوم انقلاب به اجرای عدالت تاکید شده است، یادآورشد: پرچم  امام راحل در ابتدا عدالت گری بوده و هر شخص که بنام حاکمیت، در نظام اسلامی خدمت می کند باید با تلاش در تحقق عدالت داشته و درصدد دور کردن مفاسد و تبعیض ها باشد.

رئیسی، رفع تبعیض ها را سبب امیدواری و مشارکت مردم در عرصه های مختلف عنوان و خاطرنشان کرد: اعلام حرکت مومنانه توسط رهبر انقلاب سبب ترویج روحیه همدلی و مواسات شده است.

 سازمان اداری کشور باید کارآمدتر شود

وی با تاکید براینکه سازمان اداری  کشور باید کارآمدتر شود، ادامه داد: با افزایش کارآمدی ها، مردم امیدوار و دشمن دچار یاس می شود.

رئیس قوه قضائیه کشور گفت: دستگاه قضایی با توصیه به مسئولان جهت حل مشکلات و رفع موانع تولید از آنان می خواهد به دنبال امیدآفرینی در کشور باشند.

رئیسی با بیان اینکه در رابطه با تخلفات و مفاسد اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی باید برخورد قاطع قضایی شود، اظهارداشت: البته ما اعتقاد داریم این آخرین راهکار است.

وی اولین راهکار را در این ارتباط ایجاد ساز و کاری دانست که جرم تولید نشود.

مقام ارشد قضایی کشور گفت: باید کاری کرد که شاهد کاهش ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی باشیم که تبدیل به جرم و دادگاه و مسائل کیفی نشود.

رئیسی تاکیدکرد: نخبگان باید تلاش کنند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یافته و البته ‌عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی را کاهش دهد.

وی به تشریح برخی از ویژگی های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و ادامه داد: در جایی که آب و خاک مساعد وجود دارد، معتقدم صحبت از بیکاری کردن، درست ندیدن نعمت‌های پرودگار متعال است . و نخبگان در این بین مسئولیت مضاعفی برعهده دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: