به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
جنتی خبرداد:‌
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زمین لرزه سی سخت به حدود ۳۷۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرده است، اظهارداشت: مردم در حال جمع آوری وسایل خود هستند و از دو روز دیگر عملیات آواربرداری به منظور بازسازی واحدها را آغاز می‌کنیم.

به گزارش خبردنا، حسین جنتی گفت: طبق آخرین برآوردها زلزله سی سخت به حدود ۳۷۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرده که از این تعداد ۸۰۰ واحد تخریبی و ۲۹۰۰ واحد تعمیری است و از روز گذشته اعلام کردیم که مردم می‌توانند برای تشکیل پرونده آغاز فرآیند بازسازی خانه‌های خود به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

وی افزود: از لحظات اولیه زمین لرزه، ارزیابی خسارتها توسط بنیاد مسکن استان آغاز شده و در حال تکمیل است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره مبلغ وام پرداختی به زلزله زدگان هم یادآورشد: هنوز رقمی مصوب نشده اما طبق آخرین مصوبه هیات دولت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای احداثی پرداخت می‌شود که احتمالا بر همین اساس عمل خواهد شد و ۲۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض پرداخت و برای واحدهای احداثی نیز هزینه کمک معیشتی در نظر گرفته می‌شود.

جنتی با بیان اینکه روز گذشته آقای تابش رئیس بنیاد مسکن در منطقه سی سخت حضور یافته است، خاطرنشان کرد: اعلام شد که فعلا کار بازسازی را با استفاده از منابع بنیاد مسکن شروع می‌کنیم تا مردم معطل نمانند زیرا ممکن است روند تصویب تسهیلات دولتی  مقداری طول بکشد.

وی در پاسخ به این سوال که آسیب دیدگان هم اکنون در چه شرایطی زندگی می‌کنند؟ هم گفت: دستگاه‌های امدادرسان مثل هلال احمر در حال کمک رسانی هستند و البته کاستی هایی دیده می‌شود اما مسئولان پیگیر هستند تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: