به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۱۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

خبردنا: وزیر نفت احمدی‌نژاد کاندیداتوری را با دست پس زده و با پا پیش‌ می‌کشد!

رستم قاسمی هنوز رسما اعلام کاندیداتوری نکرده اما حرف‌هایی می‌زند که او را در لیست کاندیداهای 1400 قرار می‌دهد. مثلا می‌گوید: « اگر اعلام کاندیداتوری کنم، دنبال کنار رفتن به نفع دیگری و وزارت نیستم.»

معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که پنجشنبه برگزار شد، گفت: «کسی از تحریم‌ها استقبال نمی‌کند، تحریم‌ها ظلم به مردم است و هزینه برای کشور دارد، ولی به هر حال وجود دارد. ‌در این شرایط ۳ مولفه وجود دارد؛ یکی رفع تحریم‌ها که کشور تصمیم گرفت برجام را امضا کند، دوم مقابله با تحریم‌ها و سوم بی‌اثر کردن تحریم‌ها که بخشی از آن اتفاق افتاده است.»

به گفته او، اگر تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم، می‌توانیم به گونه دیگری در دیپلماسی جهانی حضور داشته باشیم.

اظهارات قاسمی که سرشار است از رنگ و بوی انتخاباتی اما به همین‌جا ختم نمی‌شود. او اگرچه تکلیف کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری خود را روشن نمی‌کند اما اظهارات شفاف‌تری هم دارد. مثلا با بیان اینکه «هنوز به‌طور رسمی اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری نکرده‌ام و در حال بررسی هستم»، تاکید کرد: «اگر اعلام کاندیداتوری کنم، دنبال کنار رفتن به نفع دیگری و وزارت نیستم. کشور را می‌شناسم و ظرفیت‌های آن را می‌دانم، امروز کشور به جای حرف نیازمند عمل‌گرایی است.»

لازم به ذکر است که او همین یکی ، دو هفته قبل با بیان اینکه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیستم، گفته بود: «هنوز آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان برای حضور در این انتخابات مشخص نیست.»

رستم قاسمی شاید در اندازه ریاست جمهوری نباشد اما نام او مدتی است که در گمانه‌زنی‌ها و در گروه کاندیداهای نظامی قرار گرفته است. او تا کنون پاسخ صریحی به پرسش‌ها درباره قصد نامزدی برای نداده اما مدام در تلاش است تا خود را از گروه کاندیداهای نظامی بیرون بکشد، به عنوان نمونه چندی قبل گفته بود «ما نظامیان، به‌خصوص بچه‌های سپاه، نه دانشکده افسری رفته‌ایم و نه دوره آکادمیک دیده‌ایم. ما روز اولی که آمدیم، هیچ دوره نظامی ندیدیم. کار من، مهندسی و عمرانی بود و از روز بعد از جنگ در کار سازندگی کشور بودم و بعد هم به وزارت نفت رفتم و امروز هم کار اقتصادی انجام می‌دهم».

همچنین گفته بود: «من فرد نظامی به معنای فرمانده نیستم. من در دوران جنگ هم کار رزمی مهندسی می‌کردم. بعد از جنگ هم کلا در حوزه سازندگی کشور بودم. مقطعی هم در وزارت نفت بودم. وقتی بعد از دولت دهم به سپاه برگشتم، به دلیل رفاقت و ارتباطات طولانی که با شهید سلیمانی داشتم، ایشان پیشنهاد دادند به ایشان کمک کنم و این فرصت خوبی برای من بود».

نام:
ایمیل:
* نظر: