به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
فرمانده سپاه فتح استان:‌
رئیس سازمان بسیج کشور در شهر زلزله شده سی سخت با اشاره به نیازسنجی مردم این شهر، از آمادگی بسیج در ساخت و سازها خبر داد.

به گزارش خبردنا، سردار غلامرضا سلیمانی گفت: سابقه ما در برخورد با مناطق زلزله زده افتخارآمیز است، شهر بم را در هنگام زلزله و در حال حاضر نگاه کنید، منجیل و رودبار، زرند و شمال زرند، سرپُل ذهاب، روستاهای تخریب شده در سرپُل ذهاب اکنون آباد و مدرن هستند، سابقه ایران در زلزله افتخار آمیز بوده و به مردم می گوئیم که نگران آینده نباشند.

رئیس سازمان بسیج کشور با اشاره به اینکه مردم از لحاظ مسکن و ابنیه و مشاغل صدمه دیده اند، اظهارداشت: با پیگیری سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، تیم های ارزیاب باید سریعا کار خود را به پایان برسانند که اقدامات لازم صورت گیرد.

سلیمانی در ادامه با تاکید بر اینکه نواقصات و کمبودهای مردم را شناسایی و حل خواهیم کرد و لازم است ارزیابی ها دقیق صورت گیرد، خاطرنشان کرد:‌ در آوار برداری می توانیم به تیپ قهرمان ۴۸ فتح استان کمک کنیم، در ساخت و نوسازی نیز آمادگی ورود داریم که مستلزم هماهنگی و قرارداد با دستگاه های دولت می باشد که این موارد کارهای میان مدت است،

این فرمانده ارشد سپاهی با اشاره به اینکه موضع ما موضع مردم است،یادآورشد: بسیج اصناف با حضور گروه های جهادی اصناف، نیازمندی های مردم را بررسی و گزارش دهند تا نیازها تامین شود.

سلیمانی گفت: در خاک برداری آماده اعزام دستگاه ها و ادوات هستیم و آمادگی انعقاد قرارداد با دولت را نیز داریم ولی باید مبلغ تخصیص داده شده به زلزله زدگان را افزایش دهند.

رئیس سازمان بسیج با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در رفت و آمدها رعایت نکات بهداشتی و کرونایی ضروری بوده تا جان مردم پیش از این به خطر نیفتد.

800 خانه در زلزله سی سخت کاملا تخریب شده است

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: ادوات تیپ ۴۸ فتح وارد منطقه شده و تیم های ارزیاب ارزیابی های اولیه را انجام داده اند و تاکنون بر اساس برآوردهای انجام شده ۸۰۰ خانه تخریب کامل شده است.

سردار حمید خرمدل" با اشاره به نیاز داشتن به کانکس و خانه های پیش ساخته برای زلزله زدگان افزود: دارو، بسته معیشتی، کانکس و وسایل گرمایشی از ملزومات ما در منطقه است.

وی گفت: طبق صحبت های انجام شده با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد ۱۰۰ میلیون قرض‌الحسنه و ۸۰ میلیون بلاعوض به آسیب دیدگان زلزله سی سخت داده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: