به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیامی، با آسیب دیدگان زلزله شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز همدردی کرد و بر بازسازی سریع مناطق زلزله زده تاکید کرد.

به گزارش خبردنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه زلزله استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی‌سخت که منجر به خسارات سنگین به منازل عده‌ای از هموطنان و همتباران عزیز آن دیار در این شرایط سخت زمستانی و برف و باران آن‌ منطقه گردید، موجب تاثر و تاسف عمیق اینجانب شد.

به درگاه خداوند متعال شکرگزارم که تلفات جانی وارد نشد و لازم می‌دانم مراتب همدردی خود را با همه‌ی مجروحان و زیاندیدگان اعلام کنم.

اطمینان دارم که مردم سرافراز و سلحشور دیار آسمان و ستاره که در تمامی مقاطع انقلاب و بویژه جنگ تحمیلی با رشادت‌های بی وقفه شان برگ زرینی در تاریخ این کشور ثبت کردند، با تلاش و مجاهدتی دیگر، در کنار تمام مردم نیکوکار کشورمان از هیچ مساعدت و تلاشی برای کاهش آلام آسیب دیدگان این حادثه فروگذار نخواهند کرد و با کمک دولت محترم و سایر ارگانهای دیگر در اولین فرصت با بازسازی مناطق زلزله زده، افتخاری دیگر را به ثبت خواهند رساند.

محسن رضایی
۱ اسفند ۱۳۹۹

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب  ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: