به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده بازسازی و احداث تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب دیده به سپاه پاسداران واگذار می شود.

خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارزیابی و کارشناسی صددرصدی واحدهای آسیب دیده گفت: همه واحدها با حضور کارشناسان برای ساخت و ساز و تعمیرات کارشناسی و برآورد خسارت شدند.

به گزارش"خبردنا"، حسین کلانتری ، اظهار داشت: از امروز دوشنبه چهارم اسفندماه با شروع عملیات تشکیل پرونده ؛ ستاد بازسازی واحدهای آسیب دیده در سی‌سخت عملیات تعمیرو احداث منازل مسکونی مردم را آغاز می کند.

وی بیان کرد: کار آوار برداری واحدهای مسکونی و تجاری از سوی نیروهای مختلف جهادی بصورت شبانه روزی درحال انجام است.

کلانتری تصریح کرد: روند باسازی واحدهای اسیب دیده با اولویت بندی از سوی همه نیروها بخصوص بنیاد مسکن اجرایی خواهد شد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده بازسازی و احداث تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب دیده به سپاه پاسداران واگذار می شود.

کلانتری تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در زلزله خسارت دیده اند و هنوز میزان تخریب در دست بررسی است که به زودی آمار آن ها اعلام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار است خانه هایی که ۱۰۰ درصد در شهر سی سخت آسیب دیده اند( بعد از تصویب هیات دولت) برای هر منزل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به مردم اعطا شود.
کلانتری تاکید کرد: همچنین مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عنوان بلاعوض پرداخت شود.

وی عنوان کرد: برای منازلی که ۱۰۰ درصد تخریب نشده اند اما نیاز به تعمیر دارند نیز تسهیلات بدون سود و با کارمزد ۴ درصد و مبلغی نیز به عنوان بلاعوض پرداخت می شود.

کلانتری تاکید کرد: به منازل تخریب شده در مناطق روستایی هم مبلغ ۸۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد پرداخت می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای تعمیر منازل مسکونی در مناطق روستایی نیز تسهیلات بدون سود با همان کارمزد و مبلغی بلاعوض پرداخت خواهد شد.

کلانتری ادامه داد: در رابطه با ساختمان هایی که ۱۰۰ درصد در شهر و روستا تخریب شده اند ‌باید در بازسازی اصول فنی و رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ مقاوم سازی در آن ها رعایت شود.

براساس برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله تا پایان فروردین ماه و نوسازی تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ صورت گیرد.

وی با اشاره به عدم استقبال مردم زلزله زده از اسکان موقت اضافه کرد: با موافقت خود مردم یا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض برای اجاره خانه یا کانکس برای اسکان آنها تامین خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: