به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

خبردنا: محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان، در مورد علت عدم حضورش در جلسات نهاد اجماع‌ساز (ناسا) گفت: شورای اجماع‌ساز ۱۵ نفر عضو حقیقی دارد که با مکانیزم خاصی از احزاب مختلف انتخاب شده‌اند، من در هیچ حزبی نیستم که بخواهم به نمایندگی از حزب در جلسات شرکت کنم و لذا جز آن ۱۵ نفر هم نیستم.

عارف فعالیت شورای مشورتی خود را پابرجا دانست و گفت: از سال ۸۶ که بنیاد امید ایرانیان را راه‌اندازی کردیم، این بنیاد به عنوان یک نهاد تشکیلات راهبردی مشغول به کار است که البته فعالیت حزبی ندارد. شورای مشورتی همواره فعالیت داشته و این بنیاد در همه انتخابات‌ها در موضوعات راهبردی و تشویق مردم به مشارکت فعال بوده است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان بر حضور جدی در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر ۱۴۰۰ تاکید کرد و افزود: من به همه جریان‌ها، به ویژه اصلاح‌طلبان توصیه جدی بر حضور فعال در انتخابات را دارم. شورای شهر دستاورد جریان اصلاحات است و دموکراسی از شورا‌ها شروع می‌شود. اهمیت انتخابات شورا‌ها کمتر از ریاست‌جمهوری نیست. همچنین در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری هم مثل همه جریان‌ها تمام توان خود را می‌گذاریم تا یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری برگزار شود.

وی در مورد کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: در حال بررسی هستیم و در کمیته راهبردی کار می‌کنیم. من هیچ‌وقت شانه از زیر مسئولیت خالی نکرده‌ام، هیچ‌وقت هم برای پذیرش مسئولیت پیش‌قدم نشده‌ام. روند پیش رو شرایط حضور من در انتخابات را مشخص خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: