به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۱۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
نماینده بویراحمد در مجلس خطاب به سایر نمایندگان
نماینده بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: از نمایندگان مجلس انقلابی می خواهم با تصویب بودجه خاص به داد سی سخت زلزله زده برسند چرا که عمق فاجعه زلزله بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

به گزارش خبردنا، مهدی روشنفکر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی افزود: امروز ناراحتم، نه بخاطر زلزله، نه بخاطر غم و اشک خواهران و برادران هم استانی‌ام، ناراحتم که چرا ، سی سخت بهشت خاورمیانه، نگین جنوب کشور و قطب گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی تا به امروز مجهول و مغفول مانده است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا ، مارگون در مجلس یازدهم  شورای اسلامی افزود: دنا و شهر سی سخت، سخت لرزید و دچار زمین لرزه مهیبی شد، اماکن مسکونی و تجاری از 60 درصد تا 100 درصد تخریب و ویران شد، نه تنها بازار تعطیل و صنوف متضرر شد، بلکه همه مردم اعم از غنی و فقیر دچار آسیب‌های روحی و روانی شدید شده‌اند و تنها راه کاهش این صدمات روحی ایجاد امید و اعتماد عمومی در میان زلزله زدگان است.

وی ادامه داد: این عزیزان باید در رفتار و عملکرد ما همدردی، صداقت، تلاش و پیشرفت کار را با تمام وجود لمس کنند، در غیر این صورت صدمات روحی آنها به بحرانی بزرگ تبدیل خواهد شد.

روشنفکر خطاب به نمایندگان مجلس گفت: همکاران محترم؛ گرچه خدا را باید شاکر باشم که زلزله تلفات جانی نداشته است، ولی کشاورزان، دامداران و باغدارانی که بعد از یک ماه بی خوابی و تحول درد و رنج فراوان توانسته‌اند سرپناه ساده‌ای برای خود بسازند، هم اکنون آواره شده‌اند.

وی گفت: باید به شهر سی سخت سفر کنید تا از نزدیک ببینید که چگونه این مردم به نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود، جامه عمل پوشانده‌اند. در حقیقت این شهر سی سخت نبود که به مردم این دیار ارزش داده، بلکه هوش، ذکاوت و پشتکار و فرهنگ کم نظیر مردم این سرزمین بوده که به این شهر ارزش بخشیده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس تاکید کرد: سی سخت شهر برف و آفتاب در حقیقت قلب تپنده دنا است، همکاران عزیز به استناد قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه نکاتی را یادآوری می‌کنم: عدم احساس مسئولیت برخی اعضای جامعه مهندسین و اعتراف و اقرار بعضی از افراد این حوزه، که در همین راستا مردم مستمر سؤال می‌کنند چرا در این عصر که شاهد پیشرفت علوم مهندسی هستیم، با کوچکترین حادثه‌ای اینچنین شاهد حجم بالای ویرانی، تخریب و خسارت بر مردم و هزینه بر دوش نظام باشیم؟

وی افزود: انتقادات و اعتراضات مردم در خراسان شمالی، خوزستان و کرمانشاه را در روزهای اولیه حوادث غیرمترقبه گذشته درباره شیوه توزیع امکانات و خدمات رسانی فراموش نمی‌کنیم. برنامه ریزان ما باید اطلاعات و آمار دقیقی از ساکنان داشته باشند تا در هنگام توزیع اجناس شاهد اعتراضات مردم نباشیم.

روشنفکر گفت: شایسته می دانم از مدیران ملی و استانی که در همان روزهای آغازین در محل وقوع حادثه حضور پیدا کرده و مردم را تنها نگذاشتند تشکر کنم. از ریاست محترم قوه قضائیه و وزیر مسکن و شهرسازی و هیات همراه که به نمایندگی از دولت و از دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که موضوع را پیگیری کردند، قدردانی می‌کنم. همچنین از آقای مخبر و از نمایندگانی که بنا دارند به شهرستان دنا سفر کنند، پیشاپیش تشکر می‌کنم. از مدیران استان به ویژه استاندار پرتلاش و فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی نیز تقدیر می‌کنم. در پایان از نمایندگان می‌خواهم به داد شهرستان زلزله زده (دنا) سی سخت برسند و با پیشنهاد بودجه آن موافقت کنند

نام:
ایمیل:
* نظر: