به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
رییس کمیسیون عمران مجلس:‌
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تخریب برخی از منازل نوساز و تازه ساخت در زلزله سی سخت مرکز شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار نگرانی و تاسف کرد.

به گزارش خبردنا، محمدرضا رضایی کوجی نماینده ساوجبلاغ در حاشیه بازدید از  شهر سی سخت زلزله زده گفت: وقتی یک واحد ساختمانی ساخته می شود، روند اجرایی آن از کف تا اتمام ساختمان برعهده شهرداری و نظام مهندسی است.

وی با بیان اینکه در زمان ساخت و سازها باید نهایت دقت ها و نظارت ها شکل بگیرد، اظهارداشت: تشدید نظارت ها باید با نظارت بیشتر صورت گیرد و در این بین همه هم باید پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال ارزیابی وضعیت میزان خسارت ها هستیم و برخی منازل مسکونی نباید تخریب می شدند، خاطرنشان کرد: با وجود نوساز بودن برخی از منازل، شاهد تخریب سازه ها بوده و در پروژه هایی نیز شاهد تخریب دیواره های سازه ها بودیم که این مهم باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

رضایی کوجی گفت: اگر ساختمان دارای پروانه، نوساز و با تائیدیه سازمان نظام مهندسی بوده و در زلزله تخریب می شود، این انتقاد بر سازمان نظام مهندسی وارد خواهد بود.

وی از اصلاح قانون نظام مهندسی جدید کشور با اختیارات بیشتر مهندسان ناظر خبرداد و یادآورشد: ما معتقدیم‌ میزان پاسخگویی مهندسان باید چندین برابر شود.

بنیاد مسکن مسوولیت ساخت و سازها را در سی سخت برعهده دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: حداکثر تا شش ماه آینده باید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام وضعیت ساخت و سازها را مدیریت کند و این مهم در مجلس به طور ویژه نیز مورد برسی قرار خواهد گرفت.

رضایی کوچی افزود: باید هرچه سریعتر اکیپ های بنیاد مسکن در سطح شهرستان مستقر شوند و منازلی که نیازمند آوار برداری است اقدامات لازم را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه سایر منازلی که نیازمند تعمیرات هستند نیز فعالیت ساخت و ساز آنها باید به صورت بلاعوض و سایر تسهیلات شروع شود، خاطرنشان کرد: قرار است  فردا چهارشنبه ششم اسفندماه و با حضور مسئولان، ساخت اولین واحد مسکونی در شهر سی سخت گلنگ زنی شود.

نماینده ساوجبلاغ گفت: انتظار داریم تا قبل از شهریور سال آینده هیچ منزلی بدون بازسازی در سی سخت مرکز شهرستان دنا نداشته باشیم و این قولی است که بنیاد مسکن به ما داده است.

رضایی کوجی افزود: باتوجه به فصل بودجه در مجلس شورای اسلامی بدون شک حمایت های ویژه ای در مجلس برای تخصیص  اعتبارات  زیرساخت های سی سخت تعیین و تصویب خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب  ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: