به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
دبیر کمیسیون بهداشت:
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: زن بارداری را در سی سخت دیدم که بعد از شش روز از زلزله همچنان چادر اسکان نداشت.

به گزارش خبردنا، فاطمه محمدبیگی در حاشیه بازدید از سی سخت زلزله زده مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به اینکه جمعیت منطقه خیلی زیاد نیست، می‌توان در مدت زمان کمی اقدام به تهیه لیست افراد اولویت دار و میزان خسارت وارده کرد.

وی با اشاره به دیدار با زن بارداری که دو هفته دیگر باید فرزند خود را به دنیا بیاورد، خاطرنشان کرد: هنوز این زن باردار صاحب چادر نشده که این موضوع جای سوال بوده و نشان می‌دهد شناسایی‌ اولویت دهی خدمات به درستی اجرایی نشده است.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: گروه‌های در معرض خطر از جمله زنان باردار، کودکان شیرخوار، بیماران صعب العلاج، افراد پیر و ناتوان و معلولان در کمترین زمان ممکن  باید شناسایی شود زیرا بررسی‌های نشان می‌دهد این مهم تاکنون به نحو مطلوب در سی سخت زلزله زده انجام نشده است.

محمدبیگی گفت: نگران سرما، برف و باران و شیوع بیماری‌های واگیردار و کرونا در مناطق زلزله زده دنا بویژه شهر سی سخت مرکز شهرستان هستیم و به دلیل تردد و شلوغی منطقه امکان شیوع بیماری‌های عفونی وجود دارد.

به گزارش خبردنا، در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب  ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: