به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
کارشناس هواشناسی خبر داد:
گودرزی تصریح کرد:روز چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

خبردنا: کارشناس هواشناسی گفت:از امروز ۲ سامانه بارشی از شمال و جنوب وارد کشور شده و سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها می‌شود.

به گزارش"خبردنا"، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از امشب و اوایل روز چهارشنبه دو سامانه بارشی، کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد گفت: سامانه شمالی در روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل شمال آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید می‌شود.

او ادامه داد: سامانه جنوبی در استان‌های خوزستان، فارس،کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس سبب بارندگی رعد وبرق، وزش باد شدید و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: شدت بارش در روز چهارشنبه در استان گیلان بسیار زیاد است و در روز پنجشنبه به جز مناطق شمال غرب، شمال شرق و جنوب سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشورهم شاهد بارش باران خواهیم بود.

گودرزی بیان کرد: شدت بارش در روز چهارشنبه و پنج شنبه در استان‌های فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز جمعه در نیمه جنوبی کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش باران، رعد و برق و در نقاط سردسیر، بارش برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده را خواهیم داشت.

گودرزی تصریح کرد:روز چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

او بیان اینکه با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما انتظار می‌رود بارش روز چهارشنبه در مناطق جلگه‌ای دریای خزر به شکل برف باشد افزود: در این روز با توجه به وزش باد شدید، احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز وجود دارد.

گودرزی اظهار کرد: دمای هوا در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور بین ۱۲ تا ۱۸ درجه و از پنجشنبه تا روز جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب و شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید است و در بعد از ظهر افزایش ابر را شاهد خواهیم بود. بیشترین دمای هوا به ۱۱ درجه و کمترین آن به یک درجه می‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: