به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
رضایی در سی سخت:‌
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به شهر زلزله زده سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و ضمن بازدید خانه به خانه از زلزله‌زدگان در جلسه ستاد بحران این شهرستان شرکت کرد.

به گزارش خبردنا، محسن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: چهار هزار خانه در شهر و روستا تخریب و آسیب شده‌اند و پول قابل توجهی لازم دارد و البته دولت هم این پول را گذاشته اما باید در توزیع  اعتبارات و در ساختمان سازی دقت و نظارت دقیق شود.

وی افزود:‌ مسئله مهم که در شهر سی‌سخت وجود دارد این است که این زلزله نباید هیچ تاثیری در زندگی مردم می‌گذاشت چراکه این منطقه می‌تواند یک منطقه ثروت مند باشد.

این فرمانده ارشد نظامی در ایران با برشمردن برخی از ویژگی های اقتصادی سی سخت، اظهارداشت: سی سخت منابع عظیم و گیاهان دارویی دارد و گردشگری آن فوق العاده است و از سویی دارای محصولات خیلی خوب باغی بوده در حالیکه نه سردخانه و نه صنایع تبدیلی دارد و محصولات باغی روی دست کشاورزان می‌ماند و دلالان نیز در این شهر جولان می‌دهند.

رضایی گفت: شهر سی‌سخت مظهر فقر در کنار ثروت است، در سه سال گذشته، دومین زلزله‌ای است که در این شهر اتفاق می‌افتد و اگر از این تهدید یک فرصت نسازیم و سی‌سخت را طوری درست نکنیم که در زلزله‌های بزرگ دوام نیاورد هیچ وقت مردم اینجا امنیت نخواهند داشت و در اینجا سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به نامناسب بودن محور یاسوج - سی سخت هم اشاره و اظهارداشت: این جاده 35 کیلومتر مسافت دارد و 12 سال می باشد که قرار است این جاده درست شود و مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار بگیرد، اما جاده، جاده نامناسب است.

چون سیاست های کلی مدنظر رهبری در بحران ها رعایت نمی شود با زلزله کم خسارت وارد می شود

رضایی گفت: در بازسازی باید بر اساس اصول نظام مهندسی و شهرسازی عمل شود و سیاست‌های کلی حوادث و بحران را مقام معظم رهبری اعلام کرده، اما چون این ضوابط و سیاست‌ها رعایت نمی‌شود با یک زلزله کم خسارت وارد می‌شود.

وی با تاکید براینکه اکنون فرصت خوبی است که این ضوابط در بازسازی شهر سی سخت رعایت شود، ادامه داد:‌ مهمترین راه تحقق وعده‌های مسئولان، مدیریت یکپارچه ستاد بحران و پیگیری مستمر کارها است.

این فرمانده ارشد نظامی ایران گفت: نکته مهم این است که طرح جامع شهری باید در سی سخت کاملاً پیاده شود، چه از لحاظ خیابان کشی و چه از لحاظ ساخت و سازها و نظام مهندسی باید اصول فنی و مهندسی را رعایت کند.

توزیع تبلت در بین دانش آموزان سی سختی 

رضایی به وضعیت تحصیل دانش آموزان شهرستان دنا هم اشاره و ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید به آموزش دانش آموزان شهر زلزله زده سی‌سخت توجه داشته باشد و تبلت‌های را در بین دانش آموزان نیازمند توزیع کند.

وی گفت:مردم همیشه در سختی‌ها کنار دولتمردان و نظام هستند و مسئولان هم باید در سختی‌ها کنار مردم باشند. تا برادری‌مان را ثابت کرده باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: