به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳
فرماندار دنا:
فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت که تمام زلزله زدگان سی سختی در این شهرستان وسایل گرمایشی لازم را ندارند و متاسفانه مشکلاتی در این ارتباط نیز هست.

به گزارش خبردنا، " عبدالحمید پناهی " در گفت و گوی تلفنی با شبکه رادیویی از افزایش آمار زلزله زدگان شهرستان دنا بدلیل وقوع زلزله های روزهای گذشته خبرداد و اظهارداشت: هرروز شاهد افزایش آمار زلزله زدگان شهرستان دنا بویژه شهر سی سخت بدلیل استمرار زلزله ها هستیم.

وی گفت: هنوز برخی از زلزله زدگان شهرستان دنا از داشتن امکانات گرمایشی محروم بوده و نیازمند این امکانات هستند.

فرماندار دنا در شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آمادگی دریافت کالا و اقلام مختلف برای کمک به زلزله دگان این شهرستان را داریم، اظهارداشت: شرایط سرمایی در منطقه کار را برای زلزله دگان سخت تر کرده است.

پناهی از راه اندازی سامانه ویژه زلزله زدگان سی سختی در ستاد بازسازی شهرستان دنا خبرداد و خاطرنشان کرد: زلزله دگان بایستی در این سامانه اطلاعات مورد نیاز را وارد تا از تسهیلات و امکانات برخوردار شوند.

وی تاکیدکرد که امکان اسکان زلزله زدگان سی سختی در منازل مسکونی شان وجود ندارد چرا که روزانه شاهد وقوع زلزله با ریشترهای بالا هستند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: