به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
جنتی خبرداد:‌
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح جزئیات طرح اقدام ملی مسکن در شهر زلزله زده سی سخت پرداخت و اظهارداشت: هر ساختمان تخریبی مشمول پرداخت خسارت خواهد شد.

به گزارش خبردنا، حسین جنتی گفت: طرح اقدام ملی مسکن اکنون در سی سخت زلزله زده و شهرستان دنا فعال و در حال انجام کار است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر در اثر زلزله واحدهایی دچار خسارت شده باشند، مشمول پرداخت خسارت خواهند شد، عنوان کرد: هر ساختمان تخریبی در اثر زلزله مشمول پرداخت خسارت خواهد شد.

وی گفت: دستگاه های خدمات رسان موظف و ملزم به خدمات رسانی در حوزه آب و برق گاز هستند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده اند، در همین راستا پیگری هایی از دستگاه های خدمات رسان صورت گرفته است، اما متاسفانه دستگاه های خدمات رسان برای انشعابات آب، برق، گاز همکاری نمی کنند.

به گزارش خبردنا، طرح اقدام ملی مسکن با هدف افزایش تولید مسکن، کاهش قیمت واحدهای مسکونی و خانه دار شدن مردم توسط دولت طراحی شد.

متراژ هر واحد مسکونی در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع خواهد بودو تسهیلات بانکی هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و آورده شخص علی الحساب ۳۰ درصد برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم در خصوص  اجرای طرح مسکن ملی در این استان گفت: اجرای این طرح در شهرستان های مختلف استان آغاز شده است.

پژمان نیک اقبالی افزود: در شهرهای گچساران، دهدشت و سی سخت طبقه هم کف تمام شده و به طبقه دوم رسیده و در شهرهای لیکک و چرام زمین آماده شده اما متقاضی وجود ندارد.

به گزارش خبردنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: