به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که شهروندان زلزله زده سی سختی در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

به گزارش خبردنا، حسین کلانتری با بیان اینکه تعامل خوب بین مردم و مسئولان سبب می شود وضعیت از زرد به آبی تغییر کند، اظهارداشت: اگر  استفاده از ماسک و پروتکل ها در ایام نزدیک به نوروز جدی گرفته نشود شرایط خطر آفرین خواهد بود.

وی با تشریح وضعت گسترش ویروس کرونای انگلیسی در استان های همجوار استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرستان کهگیلویه و گچساران این استان برای ما نگرانی هایی وجود دارد.

رئیس ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:خوزستان تنها استان کشور است که در وضعیت قرمز دارد و ارتباط شهرستان های گچساران و کهگیلویه استان ما با این استان در وضعیت خطر دارد.

کلانتری با اشاره به شیوع سریع ویروس کرونای انگلیسی، یادآورشد: سرعت انتشار ویروس انگلیسی خطر آفرین بوده و ما از هم اکنون نگران تعطیلات نوروزی و انجام دید و بازدیدهای این تعطیلات هستیم.

وی گفت: فرمانداران، کارگاه های کوچک مانند تعمیرگاه ها، مکانیکی ها، پایانه ها، آرایشگاه ها، بانک‌ها و آرامستان ها را نسبت به گذشته با شتاب بیشتری در دستور کار نظارت قرار دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت زلزله زدگان سی سخت در شهرستان دنا هم اشاره و ادامه داد: هم اکنون 9 اکیپ برای 9 محور تشکیل و شش مرکز برای جلوگیری از ازدحام تشکیل شده است.

کلانتری گفت: هیچ نیازی به نیروی انسانی امدادگر از دیگر استان ها در سی سخت زلزله نداریم و در غیراین صورت قبل از ورود به استان باید تست کرونایی صورت گیرد.

وی افزود:‌ در شهر زلزله زده سی سخت باید کنترل ها، تکرار تست ها و نمونه گیری از مردم در دستور کار قرار گیرد و باید مراقبت شود که کرونا سبب تلفات انسانی نشود. 

کلانتری با تاکید براینکه تمامی دستگاه ها و نهادها باید از هرگونه تجمع در استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد:‌ در بحث گشت نامحسوس و کنترل پلاک های مخدوش وسایط نقلیه هم نیروی انتظامی باید نظارت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: ورودی های استان کهگیلویه و بویراحمد از مرزهای استان خوزستان باید با کنترل و دقت بیشتری نسبت به گذشته کنترل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر افزایش تکرار تست ها در شهرستان های خطرناک‌ گچساران و کهگیلویه از طریق طرح شهید سلیمانی تاکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: