به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

به گزارش خبردنا، پرویز یزدان پناه در نشست ستاد کرونا به تشریح آخرین آمار کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و اظهار داشت: افراد بستری مشکوک و قطعی کرونا 152 نفر، بستری موجود با تست مثبت 46 نفر، بستری در بخش‌های ویژه 10 نفر، تعداد فوتی با تست مثبت (PCR) 422 نفر و تعداد افرادی که به بهبودی کامل رسیده‌اند، 24 هزار و 824 نفر است.

وی گفت: شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به 443 نفر رسیده است.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین میزان شیوع کرونا در را مربوط به شهرستان های لنده و باشت عنوان و خاطرنشان کرد:‌ شاخص مثبت بودن نمونه‌ها در این استان 29 درصد و در کشور 15 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: میزان تست‌های کرونا در استان به طور چشمگیری افزایش یافته و بیمار یابی فعال‌تر شده است.

بگفته یزدان پناه، با تعامل مردم، استفاده از ماسک و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در تجمعات می‌توان از ورود پیک چهارم کرونا به استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری کرد.

وی گفت: بهترین عملکرد در نمونه گیری متعلق به شهرستان بهمئی است و شهرستان های کهگیلویه و لنده عملکرد خیلی ضعیفی داشتند و در مورد بیمارستان نرگسی گچساران، هم پیمانکار و هم دانشگاه در حال انجام کار هست تا در تاریخ مشخص شده بیمارستان افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مورد بیمارستان سی سخت هم ادامه داد: مناقصه یک بار برگزار شد و پذیرفته نشد و تا 9 روز آینده بار دیگر پاکات مناقصه باز  تا پیمانکار مشخص شود.

یزدان پناه تاکید کرد: باید مراقبت‌های لازم در خصوص حضور امدادگران در سی سخت زلزله زده باشیم تا از ایجاد بحران شیوع کرونا جلوگیری و در این باره محدودیت‌های لازم است اجرایی شود.

وی گفت: خدمت رسانی به زلزله زدگان نباید سبب مبتلا شدن آنها به ویروس کرونا شود که در این باره تست‌های سریع کرونا در ورودی‌های شهر سی سخت برای کنترل بیماری کرونا از افراد غیر بومی در حال انجام است.

یزدان پناه از دریافت حواله سی تی اسکن بیمارستان دهدشت هم خبرداد و یادآورشد: این دستگاه برای استفاده باید از بندرعباس به دهدشت منتقل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: