به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۲۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
محله رادک در پیچ و تاب عمران و آبادانی شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران مظلوم واقع شده است، انبوه نیزار ، بیدهای پلاسیده درهم و گروهی معتاد متجاهر هر روز در برابر چشمان کنجکاو کودکان و نوجوانان رادکی رژه می رود.

به گزارش خبردنا، این محله از قدیمی ترین و یا بقولی محله ای شناسنامه دار است و گورستان آن تاریخچه ای صدساله دارد که باخواندن سنگ نوشته های قدیمی، گاه تا سنوات 1280 هم می توان به قدمت این گورستان پی برد.

در روزگاران نه چندان قدیم، نبود فضای فرهنگی، ورزشی و تفریحی مناسب، کودکان و نوجوانان را به همان حیاط های مدارس و یا دل کوچه های گچ و سنگی اش می کشاند، کودکانی که گاه کارگری و فقر نسبی و گاه بیکاری دیگر اعضای خانواده، آنها را به شغل های کاذب وقت پُرکن مانند بستنی فروشی، دستفروشی و بساط های کوچک منتهی به کوچه های محله سوق می داد.

محله رادک همچنان جولانگاه اندک افرادی که شغل دیگرشان استعمال مخدر یا فروش آن می باشد شده است، معضلی که بعنوان یکی از ساکنان محله، سالهای سال شاهدش بوده و هستیم. رنجی که غلامرضا تاجگردون نماینده ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت:‌ " دلیل تجمع معتادان در این مکان، بدلیل مدیریت امثال من است که به این بیماری مبتلا شدند".

کودکان و نوجوانان این محله باسابقه و قدیمی اکنون بجای قَلم، روزانه سُرنگ های تزریقی را می بینند که ذهن کوچک شان پاسخگوی صدها سوال بی پاسخ نیست.

فرمانده نیروی انتظامی گچساران گفت: در بهمن ماه امسال با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس آگاهی، یگان امداد شهرستان، شبکه بهداشت و درمان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جُرم خیز در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

سرهنگ سیدمحمد موسوی، هدف اجرای این طرح را جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهرستان عنوان و اظهارداشت: در این عملیات پاکسازی  ماموران  توانستند بیش از ۲۰ نفر از معتادین متجاهر را از نقاط مختلف محله ها که آسایش مردم و بهداشت محیط را برهم می زدند را دستگیر و پس از انجام تست کرونا و غربالگری ۱۹ نفر به کمپ های ترک اعتیاد و یک نفر که تست کرونای وی مثبت بود به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شدند.  

وی افزود: با اطلاع رسانی جوانان و اهالی محله رادک، بارها در طرح های ارتقای امنیت اجتماعی، معتادین متجاهر که در مخروبه ای روبروی پروژه ی کتابخانه محله رادک سکنی گزیده بودند نیز دستگیر شدند اما بدلیل مثبت بودن تست هپاتیت این افراد، کمپ های ترک اعتیاد بنا به محدودیت و هپاتیت، این افراد از پذیرش آنها اعلام معذوریت کردند.

فرمانده انتظامی گچساران گفت: نیروی انتظامی همچنان در هر مورد اطلاع رسانی از سوی مردم، معتادین متجاهر را جمع آوری می کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گچساران از پیشرفت عمرانی 90درصد کتابخانه رادک دوگنبدان خبرداد.

سعید گندمکار به خبردنا گفت:‌ متولی ساخت این کتابخانه اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان گچساران است.

وی افزود: پروژه 280 مترمربعی کتابخانه رادک دوگنبدان با اعتباری بیش از 411 میلیون تومان از زمستان 97 تا زمستان 99 در دستور کار این اداره بود.

گندمکار اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه فرهنگی بتوان گام هایی را در مسیر سالم سازی محله رادک دوگنبدان برداشت.

به گزارش ایلنا، شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد با یاسوج مرکز استان حدود 130 کیلومتر فاصله دارد.

این شهر از شهرهای گرمسیری استان محسوب می شود و از تولید کنندگان یک چهارم نفت و گاز کشور است.

گزارش: نرگس احمدپور

نام:
ایمیل:
* نظر: