به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۲۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برگزار و شهاب الدین عزیزی خادم با اکثریت آرا رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران شد.

به گزارش خبردنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال امروز 10 اسفند ماه از ساعت 10 صبح در محل سالن اجلاس سران آغاز شد و اعضای مجمع باید از میان علی کریمی، شهاب الدین عزیزی خادم، مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی یک نفر را به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب می‌کردند که در نهایت در دور نخست عزیزی خادم و کیومرث هاشمی بیشترین آرا را به دست آورده ولی به دلیل نرسیدن به حد نصاب، به دور دوم راه پیدا کردند.

دور دوم انتخابات بین هاشمی و عزیزی خادم برگزار شد که در نهایت عزیزی خادم با کسب 49 رای به عنوان ریاست جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد و در 4 سال آینده این پست را برعهده خواهد داشت. کیومرث هاشمی هم به 38 رای دست پیدا کرد.

سوابق رئیس جدید فدراسیون فوتبال

شهاب‌الدین عزیزی خادم در اول بهمن 1356 در پُلدختر لرستان به دنیا آمد است و تحصیلات خود را در مقطع دکترا و رشته روابط بین الملل - مطالعات منطقه ای ادامه داد. او عضو سابق هیات رییسه فدراسیون است.

از فعالیت های ورزشی وی می توان به عضویت در تیم ملی فوتبال دانشجویان و تیم نیروی زمینی اشاره کرد. عزیزی خادم در انتخابات هیات رییسه سال ۱۳۹۰ در مبارزه انتخاباتی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال را شکست داد و به هیات رییسه فدراسیون فوتبال رسید.

عضویت در کارخانه ایران خودرو، مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، حضور در هیات مدیره باشگاه سایپا، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند، گوشه‌ای از سوابق مدیریتی  عزیزی خادم است.  او در سال ۱۳۹۵ برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد، اما از سوی کمیته تعیین صلاحیت فدراسیون فوتبال، رد صلاحیت شد.

امیر عابدینی یکی از اعضای وقت این کمیته، در مصاحبه با روزنامه قانون، دلیل رد صلاحیت عزیزی خادم را "نداشتن ۱۰ سال سابقه مدیریت دولتی" عنوان کرد. این بند مورد نظر، در اصلاحیه جدید از اساسنامه فدراسیون ایران حذف شد تا او بار دیگر برای انتخابات فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کند.

زمانی که باشگاه استقلال زیر نظر وزارت رفاه زمان وزارت آقای کاظمی بود، عزیزی خادم معاون پارلمانی، حقوقی وزارتخانه بود و برنامه ریزی برای باشگاه بزرگی مانند استقلال زیر نظر او قرار داشت که در همان سال استقلال قهرمان لیگ برتر شد.

 عزیزی خادم پیش از این تاکید بر راه‌اندازی "شورای عالی راهبردی فدراسیون"، تصویب بازگشت دروازه‌بان‌های خارجی به لیگ برتر، تدوین و قانونمند کردن فعالیت مدیران برنامه (ایجنت‌ها) در فوتبال ایران و قراردادی ۱۰ ساله برای اجاره هواپیمای چارتر و اختصاصی برای تیم ملی فوتبال ایران، در زمان حضورش در هیات رییسه فدراسیون فوتبال را داشت. شهاب‌الدین عزیزی خادم بار دیگر برای عضویت در هیات رییسه فدراسیون فوتبال آذرماه سال ۱۳۹۶ شانس خود را امتحان کرد، اما مجمع فدراسیون فوتبال به محمود اسلامیان رای داد.

شهاب الدین عزیزی خادم در زمان شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، اعلام کرده بود که اولویت اول او، حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی است. او معتقدست برنامه پیشنهادی اش در افق 4 ساله با رویکرد دانش بنیان است و پس از عبور از بحران، با هدف مدرن ‌سازی فوتبال ملی و ساختارهای مدیریتی فوتبال تنظیم شده است.

خبردنا صمیمانه این انتخاب شایسته را به زاگرس نشینان ایران زمین تبریک و برای موفیت روزافزون دکتر عزیزی خادم عزیز آرزوی توفیق دوچندان می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: