به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین "خبردنا" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را نقد کنید.

خبردنا -حمدالله مبشری:‌ من راه تو را بسته؛ تو راه مرابسته* امید رهایی نیست!وقتی همه دیواریم*

آغازی تکراری

سکوت و آغاز؛ دو پژواک نامتقارن میان احزاب شبه سیاسی در ایران همواره باعث عقب گرد و محاق مطالبات مردم می گردد! آغاز حاکمیت برخی دولت ها، همراه با تبختر و سکوت مرگبار ورشکستگان به تقصیر؛ همواره آغازی تکراری است!!! و این فریبکاری هر هشت سال یک بار تکرار می شود!!

کمترین آسیب جهت گیری این احزاب سیاسی دگردیسی همراه شرایط سخت زندگی مردم ایران است!
جبهه ای به ظاهر باشعار ولایت مداری!! و آن دیگری متهم به ولایت گریزی! قریب به چهل سال پدیده قرن شدند!!

تفکیک این دو از هم نامعلوم و ادغام ناممکن!! ظاهرا هر دو مولود انقلابند؛ یکی خود را خلف صالح،دیگری را ناخلف!! آن دگر ریختن اشک تمساح در غربت دوری و مهجوری ایران!!

در این بین حال روز مردمی را می بینی که هر روز در آغاز راه هستند؛و مرتب در جستجوی مدینه فاضله!گهی فریب شعار ناخلف و وآنگهی گرفتارخوش خط خال ها!! و همواره حال شان ناخوش است!!همه به ظاهر درتلاشند؛ ولی ذکر احادیث؛ روایات و حتی آیات(بدون عمل)؛مکرر مشکلات را افزون و آن گاه از سر استیصال انگشت اتهام به بیرون از مرزها اشاره می رود !!و این درد بی درمانی، خرمن عمر ملت را سوخت که حاصل آن افسردگی و مرگ تدریجی شد!!

و اماحال؛ روز اسلام

اسلام ذاتا با افکار جزمی اندیشی میانه خوبی نداشت؛و از طرفی اندیشمندان دینی جرم اندیشی یا استبداد دینی را مولود استبداد سیاسی می دانند.

هم بستری این دو جبهه باعث گردیدکه استبداد سیاسی با تیر نامریی همواره جبهه حق را در تنزل نگه دارد! و این تاریخ تکراری و تراژدی غم انگیز همچنان ادامه دارد!!

امروز ایران از سایه ی سر این افکار دوقلو( استبداد دینی و استبداد سیاسی)که همه ریز چتر اشرافیت سیاسی در تقسیم غنایم مشغولند،سخت گرفتار است!! این برادران نامریی شب ها دور همی؛ روزها در سایت ها به نقد هم می پردازند!! ملت هم سرکارند!! روابط خانوادگی، منافع شخصی،تقسیم غنایم،خط قرمز آنهاست!!صدای هرکدام در آید؛حقیقت ماجرا قابل رویت است که دعوا برای اسلام و مردم صرفا یک بهانه و موضوع لحاف ملا است !!!!وا شریعتا،وا اسلاما، آغازی تکراری که مسبوق به سابقه تاریخی است!! این است راز غربت دوری و مهجوری اسلام!!و ملتی گرفتار!!!

در این نوشته کوتاه قصد ورود و قضاوت دولت ها را ندارم و افکار عمومی خود بهترین داور است.چرا که با نگاه کوتاه به دولت ها، قوت ها و ضعف ها قابل تحلیل است؛معیشت، بیکاری، تورم، مشکلات فرهنگی را در کنار نوع نگاه،مردمی بودن، زندگی شخصی مسولین؛ بهترین فاکتورهای قضاوت می باشد!!قصاوت را به عهده مردم و خوانندگان محترم می گذاریم!!!

*انتخابات و سیاه
نمایی آدم های تکراری*
در جمهوری اسلامی، انتخابات مظهر قدرت یک ملت می باشد که با اراده آنها و شکل گیری نهادهای مدنی باید شاهد بالندگی یک ملت باشیم اما جهت گیری قدرتمندان در خیلی موارد تاکنون این گونه نبود!!

بعضا نگاه این آدم ها به مردم مانند نگاه کسی است که در حال سکرات است و تمام گذشته خود را فراموش و با کوک کردن خبرهای غیبی سعی در هیپنوتیزم کردن مردم دارند!!

در زمان انتخابات همه به فکر ملت هستند و شعارهای به ظاهر خوب نواخته می شود؛متاسفانه آنقدر برای مردم گرفتاری ایجاد کردند که قدرت تحلیل و اندیشه آنها به کمترین درجه تنزل رسید!!

تجربه گذشته در انتخاب مردم بهترین نمونه مثال زدنی است!!

سالی که نکوست از بهارش پیداست تصمیم گیران و تصمیم سازان در همان ابتدایی راه به قدرت می اندیشند،بذر رقابت منفی و پنهان در شکل گیری ستادها انتخاباتی معلوم است!!

آن آدم های تکراری در اولین رقابت درون گروهی خود،دعوا بر سر رییس ستادی درست می کنند! و ایجاد ستادهای موازی کمترین نتیجه آن می باشد!! ابتدا حاج آقاها سعی می کنند همه را قیچی کنند تا نگاه جزم اندیشان به آنها ختم شود!!

در جبهه مقابل(استبداد سیاسی) تلاش ها به سمت تکنوکرات ها و دگراندیشان رقم می خورد!! آنها در این بین مردم را گله ای گوسفند فرض می کنند(البته از منظر آنها)و خود چوپان و قیم مردم'! سعی دارند مردم را از سیم خاردار و یا میدان مین عبور دهند و از تله و قتلگاه نجات شان دهند! غافل از آنکه پس از عبور از میدان مین، با تله انفجاری مسولین اشرافی و ظاهر؛ صلات گرفتار مرگ تدریجی می شوند!

تجربه های تلخ گذشته نشان داد که اولین ناکار آمدی دولت ها در همه استان ها از اختلاف در ستادهای انتخاباتی و قدرت طلبی آدم های تکراری شکل گرفته و دولت ها هر چقدر تلاش کنند،اختلافات به ظاهر فعالان درون مجموعه چوب لای چرخ مسولین می گذارند و عزل و نصب های تکراری باعث ناکارآمدی و تکرار؛ پشت تکرار و همه چیز به ضرر مردم تمام می شود!!

نمونه عملکرد قیم مآبانه اشرافیت سیاسی حدادعادل است که با تبختر آن اراجیف را در مورد خادم ملت با اطمینان از رد صلاحیتش اعلام نمود!! و در واقع نشان دادن در بلاهت تمام آب به آسیاب جبهه رقیب خود ریخت!! متاسفانه این آقای علیل تاریخی بقولی رییس شورای سیاست گذاری ائتلاف اصولگرایان کشور می باشد!! و با این خبط تاریخی کاری کرد که خیل فراوان از نیروهای انقلابی و جوانان بر علیه او رای به جبهه رقیب شان دهند و تجربه تلخ انتخابات 96 تکرار شود!! صد حیف که از قِبَلِ ایشان امثالهم رهبری هزینه های فراوانی را باید پرداخت کنند!!

وظیفه مردم و جوانان در انتخاب 1400

انتخابات 1400 متفاوت ترین انتخاب در طول عمر انقلاب اسلامی می باشد.باید در گام دوم انقلاب از مشکلات چند دهه گذشته عبور کنیم و این ممکن نیست مگر اینکه مردم و جوانان انتخاب درست کنند!! باید نسل اولی های تکراری را از دور خارج کنند و نسل فرهیخته و جوان عملا سکان مدیریت کشور را در همه عرصه ها بعهده بگیرند. و این ممکن نیست مگر مردم درست انتخاب کنند و کار را به اهلش سپرده و کارگزاران تکراری و اشرافیت سیاسی از صحنه مدیریت اجرای و حتی در سایه کنار زده شوند!!

امیدوارم در انتخابات پیش رو رویکرد مردم هوشمندانه و از رفتار تلخ گذشته عبرت گیرند و مسیر رای و حضور خود را از دو جبهه امتحان پس داده و اشرافیت سیاسی جدا کنند تا شاهد مسیر تحولات جدیدی در روند اجرایی کشور باشیم و در گام دوم انقلاب اعتماد از دست رفته مردم را بدست آوریم و شاهد رشد و شکوفای در همه عرصه بطور متوازن باشیم، ان شاءالله 

نام:
ایمیل:
* نظر: