به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۲۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ورود اولین ویروس کرونای انگیسی در شهرهای دهدشت و یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.
به گزارش خبردنا،پرویز یزدان پناه گفت: هم اکنون ۱۳۵ بیمار در بیمارستان های مُعین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۸ نفر مبتلای قطعی و هشت نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۴۹۲۵ مورد گزارش شده است.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۹۲۸ نمونه دریافت شده که حدود ۹ درصد موارد مثبت بودند، بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و بهمئی و بقیه در سایر شهرستان های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان، ادامه داد: یکی از هم استانی ها که ٣۴ ساله بود در تاریخ ٩٩/١١/۴ با تشخیص بیماری غیرکرونایی در اهواز بستری و در تاریخ ٩٩/١١/١٨ با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص و به خانه اش در دهدشت مراجعه می نماید و تا ٩٩/١١/٢۴ در منزل تحت درمان بوده است.

وی افزود: این بیمار در روز ٩٩/١١/٢۵ به بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت مراجعه و باتشخیص کرونا و درگیری ریوی بستری می شود اما بدلیل وخامت اوضاع در تاریخ ٩٩/١١/٢٩ به بیمارستان شهید جلیل انتقال داده و روز ٩٩/١٢/٨ در بخش مراقبت های ویژه فوت می نماید.

یزدان گفت: با شک به کرونای انگلیسی نمونه مرحوم به تهران فرستاده شد که جواب نمونه مثبت بود.

وی تاکید کرد که وضعیت کرونایی استان در یک شرایط شکننده و ناپایدار قرار گرفته است که در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تبعات خطرناکی در پیش روی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

یزدان پناه نسبت به پرهیز از عادی‌انگاری شیوع کرونا و احتمال بازگشت موج جدید بیماری هشدار داد و گفت: سیر صعودی کنونی اگر ادامه یابد، موج جدید شیوع کرونا در استان آغاز  در ایام قبل از عید به اوج خواهد رسید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: