به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۲۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و تعداد جانباختگان را ۴۵۰ نفر عنوان کرد.

به گزارش خبردنا، پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون 147 بیمار در بیمارستان های مُعین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 40 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد را  تاکنون 25 هزار و 38 مورد گزارش برشمرد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از هزار و 332 نمونه دریافت شده كه حدود هشت درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و بقيه موارد در سایر شهرستان های استان هستند.

یزدان پناه  گفت: با توجه به ورود كروناي انگليسي به استان، چنانچه محدوديت ها و دستورالعمل هاي بهداشتي رعايت نشود، جلوگیری از برگزاري هر گونه تجمعي، استفاده همگاني از  ماسك و رعايت فاصله گذاري فيزيكي انجام نگيرد بزودي شاهد افزايش مبتلايان، بستري و مرگ و مير در استان خواهيم بود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان های پرتردد یاد آور شد: فعالیت صنوف مختلف به عنوان محل تجمع افراد و عدم رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي در اين مكان ها  تهدیدی برای سلامت مردم است و نیازمند همكاري صنوف و افراد مراجعه كننده به اين مكان ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  افزود: استفاده از ماسك سه لايه در فضاهاي سربسته و شلوغ به تنهايي براي جلوگيري از انتشار ويروس كافي نمي باشد و بايد از يك ماسك سه لايه با يك ماسك پارچه اي روي آن و يا از ماسك N95  به تنهایی استفاده كرد.  

 

نام:
ایمیل:
* نظر: