به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۲۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
معاون جهادکشاورزی استان:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزایش قیمت گوشت قرمز در این استان را غیرمنطقی دانست و از این افزایش قیمت اظهار تعجب و بی اطلاعی کرد.

منوچهر محمدی در گفت و گو با خبردنا گفت: واقعیت این است که دولت حمایت فراوانی برای تامین نهاده ها و خوراکی های مورد نیاز دام در سالجاری انجام داده و نمی دانم چرا قیمت گوشت قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ماه گذشته ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با تاکید بر غیرمنطقی بودن افزایش ۱۰ هزارتومانی گوشت قرمز بَره در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ماه گذشته، اظهارداشت: قیمت کنونی گوشت بَره در این استان اکنون به ۱۲۰ هزارتومان رسیده و سبب نگرانی های مردمی شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان جهادکشاورزی در قیمت گذاری گوشت، دخل و تصرفی نداشته و افزایش قیمت توسط ستاد تنظیم بازار انجام می گیرد که ما معتقدیم این افزایش قیمت غیرمنطقی است.

محمدی،تولید سالانه گوشت قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۵ هزار و ۶۰۰ تن عنوان و خاطرنشان کرد: نیاز مصرف استان در سال به گوشت قرمز هشت هزار و ۸۸۰ تن است.

وی گفت: این آمار براساس آمارجمعیتی بوده که سرانه مصرف هر کهگیلویه و بویراحمدی در یکسال از گوشت قرمز ۱۲ کیلوگرم است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، مصرف روزانه گوشت قرمز در این استان را بیش از ۲۴ تن ذکر و یادآورشد:‌مازاد مصرف گوشت قرمز در استان هم شش هزار و ۷۲۰ تن است.

محمدی، یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز را در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش تقاضا برشمرد و تصریح کرد: با وجود این دلیل هم ما معتقدیم افزایش قیمت گوشت قرمز در استان غیرمنطقی است.

وی گفت: باتدابیر صورت گرفته،مشکلی برای تامین گوشت قرمز در تعطیلات نوروز نداریم و امیدواریم که مشکلی در این ایام برای تامین گوشت مورد نیاز بازار هم پیش نیاید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد با شروع فصل فروش دام سبک عشایری در فروردین ماه، شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز در استان باشیم.

مصرف ۵۲ تن گوشت مرغ سفید روزانه در  بازار استان کهگیلویه و بویراحمد

محمدی در ادامه از مصرف ۵۲ تن گوشت مرغ سفید در بازار این استان در هر روز هم خبرداد و اظهارداشت: نیاز مصرف سالانه گوشت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ هزار و ۶۹۶ تن است.

وی گفت: نیاز مصرف ماهانه بازار استان به گوشت مرغ سفید هزار و ۵۵۸ تن بوده که بخشی از این میزان در استان تولید و بخشی دیگر از بیرون از استان تامین می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان گوشت مرغ وارده شده به این استان از استان های همجوار را بیش از ۱۴ هزار تن در سال برشمرد.

محمدی افزود:‌ درصد افزایش تولید گوشت مرغ در استان کهگیلویه و بویراحمد باتوجه به فعال سازی برخی از واحدهای راکد به ۲۳ درصد رسیده است.

وی از جوجه ریزی ۹۳۶ هزار و ۸۰۰ قطعه ای مرغداری های استان برای تامین گوشت مرغ تعطیلات نوروزی هم خبرداد و خاطرنشان کرد:‌این میزان جوجه ریزی در ۴۲ سال گذشته یک کار بی سابقه بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قیمت گذاری گوشت مرغ هم در اختیار سازمان جهادکشاورزی نبوده و این افزایش در اختیار ستاد تنظیم بازار است.

محمدی، تعداد واحدهای مرغداری در این استان را ۱۴۴ واحد ذکر و یادآورشد:‌۱۱ واحد از این تعداد در بافت شهری قرار داشته که براساس دستورالعمل های زیست محیطی امکان فعالیت ندارند.

وی گفت: حدود ۱۰۰ واحد اکنون فعال و مابقی واحدها هم نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش جهت فعالسازی دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد واحدهای مرغداری فعال شده در ۲ سال گذشته را هم ۱۶ واحد عنوان و اظهارداشت: امید داریم با فعال شدن برخی دیگر از واحدهای راکد مرغداری تا ۲ سال آینده شاهد تامین کامل گوشت مرغ استان در خود استان باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: