به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۳۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹
رئیس اداره صمت خبر داد:
وی اضافه کرد: تاکنون ۶۴ واحد صنفی متخلف در بازار‌های هر سه شهرستان با ۹۴ نوع تخلف شناسایی و جریمه شدند.
خبردنا: رئیس اداره صمت کهگیلویه گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار کالای اساسی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

به گزارش"خبردنا"، احمد حکیم در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح تشدید بازرسی از بازار اظهار داشت: طرح گشت نوروزی از ۱۵ بهمن آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره صمت کهگیلویه گفت: در این طرح بازرسان به صورت ویژه در دو شیف صبح و عصر بر صنوف نظارت داشته و با تخلفات بازار برخورد قاطع و بازدانده دارند.

حکیم هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از گران فروشی و افزایش قیمت‌ها و همچنین تعادل بخشی به بازار در آستانه نوروز بیان کرد و افزود: از ابتدای شروع این طرح تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از اصناف در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده انجام شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۴ واحد صنفی متخلف در بازار‌های هر سه شهرستان با ۹۴ نوع تخلف شناسایی و جریمه شدند.

وی با بیان اینکه واحد‌های صنفی متخلف به ۳۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند ادامه داد: عمده تخلفات این واحد‌ها، گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت بر روی کالا، فروش کالای تاریخ مصرف گذشته و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا بوده است.

رئیس اداره صمت کهگیلویه به طرح تنظیم بازار هم اشاره کرد و گفت: در این طرح که به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها و همچنین تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از ابتدای دیماه آغاز شده، تا کنون ۱۵۰ تن روغن، ۷۴ تن شکر، ۹۱ تن برنج و ۳۴ تن قند تامین و در ۴۸ مرکز بین مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده توزیع شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: