به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۳۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
وی افزود: متاسفانه در حوزه کودکان و نوجوانان با مشکلات جدی روبرو هستیم که دستگاه های فرهنگی مرتبط با این حوزه بایستی فعالیت های خود را به صورت عملی دوچندان تر کنند.

خبردنا: فرماندار کهگیلویه به خودکشی سه دختر دهدشتی در مسکن مهر این شهر واکنش نشان داد و گفت: به دلیل گسترش فضای تکنولوژی و پایین بودن توان اقتصادی شاهد شکاف و اختلاف در بین دیدگاه های نسل اول با نسل های چهارم و پنجم هستیم.

دارا کریمی نژاد در گفت و گو با "خبردنا" گفت: شب گذشته-جمعه 15اسفندماه-  سه دختر نوجوان بین سن 15 تا 20 سال بنا به دلایل نامعلومی اقدام به خودکشی کرده که یک نفر از آنان خود را از ساختمان محل سکونت پرت اما دو نفر دیگر موفق به پرتاب خود به پایین ساختمان نشدند.

وی حال عمومی مصدوم این حادثه را رو به بهبودی عنوان کرد و اظهارداشت: مسائل مختلفی را می توان در اقدام به خودکشی این دختران نوجوان لحاظ کرد.

فرماندار کهگیلویه افزود: به عنوان یک کارشناس مسائل اجتماعی معتقدم اکنون به دلیل گسترش فضای تکنولوژی و پایین بودن توان اقتصادی شاهد شکاف و اختلاف در بین دیدگاه های نسل اول با نسل های چهارم و پنجم هستیم.

کریمی نژاد با بیان اینکه با بازدیدهای میدانی و خانه به خانه که در دیشموک داشتم به این نتیجه رسیدم که خودکشی‌ها درحال فراگیرشدن است، افزود: اما با برگزاری دوره ‌ای آموزشی و استقرار مشاوران توانستیم از روند نگران کننده آمار خودکشی‌ها  بکاهیم.

فرماندار کهگیلویه، خودکشی سه دختر نوجوان دهدشتی را نتیجه عوامل مختلف در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد:  باید بپذیریم که شرایط کنونی همانند سال های گذشته نیست و جوانان هر روز با دیدگاه های مختلف آشنا شده و سطح آگاهی شان بیشتر می شود.

کریمی نژاد گفت: بررسی این آسیب ها نیازمند کار کارشناسی گسترده بوده که می‌طلبد هم خانواده‌ها و هم نهادهای مرتبط برای کاهش چنین آسیب‌های نگران کننده‌ای در آینده، تلاش فراوانی از خود نشان دهند.

وی افزود: متاسفانه در حوزه کودکان و نوجوانان با مشکلات جدی روبرو هستیم که دستگاه های فرهنگی مرتبط با این حوزه بایستی فعالیت های خود را به صورت عملی دوچندان تر کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: