به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۳۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
فرماندار دنا خبرداد:‌
فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۰ درصد از آوار برداری های در شهر زلزله زده سی سخت انجام شده است، اظهارداشت: ۱۰۹ دستگاه ماشین آلات سنگین در این شهر در حال کار هستند که تا هفته آینده ۵۰ دستگاه نیز به آنها افزوده می شود.

 به گزارش خبردنا، عبدالحمید پناهی با تشریح آخرین فعالیت های صورت گرفته خدمات رسانی به سی سخت زلزله زده، خاطرنشان کرد:‌ تاکنون بیش از چهار هزار و ۸۵۰ تخته چادر در شهر سی سخت توزیع و همچنین وسایل گرمایشی نیز در حد توان بین مردم تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه کمتر خانه ای در شهر سی سخت می توان یافت که سیستم گرمایشی نداشته باشد، یادآورشد: با توجه به بارش باران پلاستیک و  فوم نیز در اختیار زلزله زدگان قرار داده می شود.

فرماندار شهرستان دنا گفت: در بحث کانکس هم دولت با توجه به تجربه کرمانشاه رویه را تغییر داده  و عنوان شده به جای تحویل کانکس، ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض به ساکنین منازل تخریبی و غیر قابل سکونت داده می شود تا این افرد بتواند با این پول منزلی برای خانواده خود اجاره کنند.

پناهی افزود: ستاد فرمان امام (ره) 100 عدد کانکس ۹ متری به ما تحویل داد که ما نیز این کانکس ها را به روشنایی و موکت تجهیز و به خانواده های که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد یا بنیاد شهید هستند با اولویت های که خود این ارگان ها اعلام می کنند تحویل می دهیم.

وی از تحویل کانکس به ۲۵ خانوار دارای شرایط اعلام شده خبرداد و اظهارداشت: این کانکس ها به صورت کمپی در دو قسمت شهر قرار گرفته اند.

فرماندار دنا در پاسخ به این سوال که در خصوص ساماندهی و نیاز شهر به سرویس های بهداشتی عمومی هم ادامه داد:‌برای این موضوع یک کانکس بزرگ سرویس بهداشتی عمومی در مرکز شهر نصب و سرویس های عمومی نیز ساماندهی شده است.

پناهی با اشاره به سرعت در آوار برداری واحد های تخریب شده شهر سی سخت در زلزله اخیر گفت: در موقعیت زمانی کنونی ۱۰۰ واحد منزل مسکونی در شهر سی سخت در حال آوار برداری و کار آوار برداری برخی از واحدها  در روزهای گذشته به اتمام رسیده است.

فرماندار دنا از تشکیل دو هزار و ۳۴۹ پرونده برای پرداخت تسهیلات و امورات دیگر خبر داد و گفت: در سطح شهر سی سخت بیش از دو هزار و ۶۳۵ واحد تخریبی و شهری ثبت در سامانه شده که  باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی در خصوص میزان واحدهای خسارت دیده در روستاهای شهرستان دنا نیز گفت: در شهر پاتاوه ۸۰ واحد مسکونی آسیب دیده که در مجموع تعداد و احدهای روستایی خسارت دیده بیش از ۶۵۱ واحد جهت بازسازی ثبت در سامانه شده است.

به گزارش خبردنا، در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: